Runājot par potenciālu gatavošanos krīzei, Urtāne norāda, ka visiem bija grūti paredzēt, kādā apjomā šī krīze patiesībā izvērtīsies.
“Skatoties gan personīgā līmenī, gan arī uz valdību, nedomāju, ka kāds bija gatavs tik liela mēroga krīzei. Protams, pirmajā brīdī bija tāda neticība un apziņa, ka tas noteikti kaut kad drīz pāries. Tomēr tagad, pēc gada, ir skaidrs, ka šī krīze pāries, bet kad tas notiks? Domāju, ka nevienam nav atbildes šo jautājumu. Tāpēc varam teikt, ka gatavojušies kam tādam nebijām,” saka Urtāne.
Uzņēmēja stāsta, ka tika pieņemts lēmums slēgt vienu no kafejnīcām, kas finansiāli bija “pa nullēm” vai nelielos plusos, līdz ar to krīzes laikā nebija jāuzņemas vēl viens slogs. Tā kā “Big Bad Bagels” ir neliels uzņēmums, ir iespējams rīkoties diezgan ātri.
“Pats sākums mums tiešām bija kā milzīgs šoks, jo burtiski vienā dienā pasūtījumu apjoms vienkārši nokrita. Cilvēki vairs nenāca, neko nepasūtīja. Tajā brīdī mēs daļu darbinieku aizsūtījām dīkstāvē. Tad arī bija ļoti žēl, ka nebija padomāts par daļējo dīkstāvi, jo sanāca tāda negodīga situācija pret darbiniekiem. Puse strādāja un saņēma naudu, bet puse nestrādāja un saņēma gandrīz to pašu naudu. Bet tajā brīdī īsti citu variantu nebija,” norāda Urtāne.
Uzņēmumā arī ātri tika sākts domāt, ko darīt tālāk, jo sēdēt un kaut ko gaidīt, kad kāds nāks un glābs, bija diezgan muļķīgi.
“Mēs ilgi nevarējām saņemties, bet tad tas beidzot tika izdarīts – mēs izveidojām savu ēdienu pasūtīšanas platformu. Jā, Latvijā jau ir vairākas šādas platformas, bet tajā brīdī atklājās, ka pasūtījumu platformas izveide mums prasīja burtiski dažas dienas. No jauna mēs neko neveidojām, jo ir jau pilns ar dažādiem rīkiem.
Kādreiz gan likās, ka tas ir pārāk liels projekts, taču tajā brīdī, kad saproti, ka to vajag jau rīt, tad ir veidi, kā to tiešām realizēt,” skaidro Urtāne.
Viņa bilst, ka ir grūti pateikt, vai jaunā platforma ir ļāvusi uzrunāt un piesaistīt jaunus klientus. “Big Bad Bagels” pasūtīšanas platforma paredz iespēju, ka klients samaksā un pēc tam atnāk pakaļ savam pasūtījumam uz restorānu. Sākumā uzņēmums mēģināja vēl piedāvāt piegādi, bet tad nācās secināt, ka tas neatmaksājas.
“Tas der arī cilvēkiem, kuri darbā ēd pusdienas, – pusdienu pārtraukumā cilvēki iziet pusdienās un vienkārši savāc savu pasūtījumu. Lai ieinteresētu cilvēku šādi darīt, mēs piedāvājam arī atlaidi,” stāsta uzņēmēja.
“Protams, mēs redzam no “Bolt” un “Wolt” platformām, ka nāk arī jauni klienti, un, ja cilvēkiem ir darbs un nauda, viņi ēdīs tāpat. Tāpēc viņi aktīvāk izmanto šīs platformas un izmēģina jaunas ēdināšanas iespējas. Mēs arī īsti neesam reklamējušies, jo mūsu pamatklients gan ir ārzemnieks. Viņi zina, kas ir beigels, un šis produkts Latvijā nav plaši pazīstams. Tad ārzemnieki, kas ierodas Rīgā, izmanto “Trip Advisor” un atrod mūs, kur mēs meklējumos esam visai augstu. Viņi zina, kas ir beigels, un viņi ir gatavi nākt pie mums. Vienā dienā sapratām, ka šādu klientu mums nav,” tā Urtāne.