Brīdis, kad citu variantu vairs nav un ir jāpārkārtojas uz darbību interneta vidē (1)

TVNET | FINANCENET
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Vara Klānu produkcija

Covid-19 krīze ir piespiedusi mainīt ne tikai cilvēku ikdienu, bet arī uzņēmēju darbu. Portāla TVNET projektā “Uzņēmējdarbības māksla” ar savu pieredzi, kā pārvarēt šo krīzi, dalījās uzņēmuma “Vara Klānu” vadītājs Armīns Broks.

Jautāts, vai pirms pandēmijas sākuma bija prognozēta kāda krīze, kuras iespaidā būtu nepieciešams mainīt darbības veidu, alkohola ražotāja un tirgotāja “Vara Klānu” vadītājs norāda, ka netika prognozēta tāda mēroga krīze, jo bija plānots arī braukt pa dažādiem tirdziņiem, tādējādi sasniedzot jaunus klientus.

Broks skaidro: tā kā uzņēmums ir alkohola ražotāji, Covid pirmais vilnis neko būtiski neietekmēja, jo uzreiz “Mozello” platformā izdevās atvērt internetveikalu.

“Tādā veidā mēs uzreiz varējām ierobežot cilvēku plūsmu pie mums uz ražotni, jo cilvēki vairs uz to nebrauca. Mēs sākām piegādāt savas preces cilvēkiem uz mājām, jo valstī Covid dēļ tika atļauts alkoholu iegādāties internetā un to piegādāt uz mājām,” stāsta Broks.

“Kad tika pieņemts lēmums atļaut alkohola tirdzniecību internetā, mēs arī operatīvi reaģējām un turpinājām tirdzniecību tādā veidā. Tagad, kad tuvojas jau trešais vilnis, varam teikt, ka esam strādājuši pie piegādēm, sapratuši, kādas ir nianses, kas ir ērtāks klientiem un kā izdarīt, lai klientiem labāk,” norāda Broks.

Viņš saka, ka uzņēmums ir iegādājies arī lielākus transportēšanas katlus, jo tas ir izdevīgāk – pārvadāt lielāku daudzumu produkcijas sanāk lētāk.

“Tā kā redzams, ka Covid neatkāpsies tik drīz, mēs vairāk koncentrējamies uz preču iepirkšanu lielākos apjomos un uz internetveikala pasūtījumu piegādēm,” saka Broks.

Darbībai internetā un fiziski ir sava darba specifika. Tāpēc rodas jautājums, vai darbības pārkārtošana uz interneta vidi bija vienkārša, vai arī bija vērojami kaut kādi sarežģījumi.

 “Bija diezgan vienkārši. Vispār mēs paši esam “zaļi gurķi” un visa ģimene ar biznesu nodarbojamies pirmo reizi. Tomēr ir pagājis jau pusotrs gads, kopš strādājam. Protams, sākumā bija jautājumi, kā pieslēgt karšu sistēmu, kā pieslēgt visu pārējo. Tomēr jā, pateicoties “Mozello”, tas viss kļuva daudz vienkāršāk,” stāsta Broks.

“Konsultējāmies ar dažādiem paziņām, un tādējādi uzzinājām par Mozello. Uztaisīt mājaslapu izdevās faktiski tajā pašā vakarā, un nākamajā dienā to papildinājām ar dažādām bildītēm. Un vienīgais, kas prasīja ilgāku laiku, – tā bija maksājumu sistēmas ieviešana internetveikalā. Tomēr arī tas izdevās aptuveni divu nedēļu laikā, un tad jau varējām sūtīt pirmās pakas saviem klientiem,” atminas uzņēmējs.

Viņš bilst, ka darbības sākšana internetā noteikti ir palīdzējusi sasniegt arī jaunus klientus. “Mums savā ziņā bija arī smieklīgi. Mani vecāki, kas darbojas uzņēmumā, ir ar veco domāšanu, un bija pierasts, ka ar klientu jāsazvanās, un jāvienojas par preces piegādes laiku. Piemēram, “piektdien brauksim uz Rīgu un aizvedīsim preci”. Tika runātas dažādas tikšanās abiem izdevīgā attālumā. Šāda veida tirgošanās, kāda bija pašā sākumā, ļoti apgrūtināja tirdzniecības procesu, jo bija jāstrādā ar katru klientu individuāli,” skaidro Broks.

Viņš saka, ka pašlaik klients veic pasūtījumu internetveikalā, un visa informācija uzņēmumam par sūtītāju jau ir pieejama. Aizpildot kurjera lapā visus datus, klients tiek pie preces bez sazvanīšanās, un šis process ir kļuvis daudz vienkāršāks.

Vaicāts, kādas varētu būt galvenās atziņas un mācības no Covid-19 pandēmijas, ko varētu noteikti paņemt līdzi arī nākotnē, Broks saka, ka ir vēlams plānot, lai uzņēmumam ir kāds drošības spilvens.

“Gadījumā, ja notiek kaut kas negaidīts, tad lai ir vismaz kaut kādas materiālās rezerves. Protams, arī tas, ka ir ātri jāreaģē un jārēķinās, ka var nākties kaut ko upurēt vai ieguldīt kādā lietā, šajā gadījumā – izveidot internetveikalu,” norāda Broks.

Ko ieteikt citiem uzņēmējiem šajā laikā?

“Mans personīgais viedoklis ir tāds, ka visiem medus tirgotājiem vai jebkura produkta ražotājam noteikti ir jāiet uz interneta vidi, jo īsti jau nav divu variantu. Ar vai bez Covid, jebkurā gadījumā interneta vide ir pārņēmusi to tirgu, un šis laiks ir signāls, ka vairs īsti citu variantu nav – tas ir jādara un jāpāriet uz interneta vidi,” saka Broks.

Projekts top sadarbībā ar “Mozello.lv”.

Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu