Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Skaitļi un aplēses: Suecas kanāla aizšķērsošana (2)

Foto: - / Satellite image ©2021 Maxar Technologies / AFP

Pirmdien uzņēmums "Inchcape Shipping" paziņoja, ka Suecas kanālā iestrēgušo konteinerkuģi "Ever Given" beidzot izdevies atbrīvot, pieliekot punktu sešas dienas ilgajai pasaules tirdzniecības dzīslas paralīzei. Raidorganizācija BBC apkopojusi svarīgākos skaitļus un faktus.

Taivānas kompānijai "Evergreen Marine" piederošais konteinerkuģis "Ever Given" ir 400 metrus garš un sver 200 000 tonnu. Tas ir viens no pasaules lielākajiem konteinerkuģiem. Maksimālā krava - 20 000 konteineri. Kad kuģis iestrēga Suecas kanālā, tas nesa 18 300 konteinerus.

Kuģis Suecas kanālā iestrēdzis kopš otrdienas, kad tas uzskrēja uz sēkļa, aizšķērsojot svarīgo tirdzniecības ceļu. Sākumā tika vainoti nelabvēlīgi laikapstākļi, bet plānots uzsākt izmeklēšanu par iespējamām tehniskām vai apkalpes pieļautām kļūdām.

Svētdien rindā aiz "Ever Given" gaidīja 369 kuģi.

Nelaimē nokļuvušais konteinerkuģis kļuvis slavens visā pasaulē. Sociālajā tīklā "Twitter" mirkļbirka #SuezBlocked izmantota vismaz 145 200 reižu, liecina uzņēmuma "BrandMentions" dati.

Foto: SUEZ CANAL AUTHORITY /HO HANDOUT/EPA

Cik tas izmaksā?

Caur Suecas kanālu ik dienas tiek transportēti apmēram 12% no visa globālās tirdzniecības apjoma, apmēram miljons barelu naftas un 8% sašķidrinātās dabasgāzes.

Suecas kanāla pārvaldes vadītājs Osama Rabijs sestdien žurnālistiem norādīja, ka kanāls katru dīkstāves dienu zaudē ieņēmumus apmēram 14 līdz 15 miljonu dolāru apmērā.

Turklāt kuģniecības žurnāla "Lloyd's List" aprēķini liecina, ka "Ever Given" dēļ katru dienu tiek aizturētas kravas 9,6 miljardu dolāru vērtībā.

Vācu apdrošināšanas uzņēmums "Allianz" piektdien norādīja, ka Suecas kanāla aizšķērsošana globālajai tirdzniecībai varētu izmaksāt sešus līdz desmit miljardus dolāru nedēļā un samazināt ikgadējo tirdzniecības apjomu par 0,2-0,4%.

Daļai kravas kuģu mainīts ticis maršruts, kas nozīmē ilgākus piegādes termiņus.

Suecas kanāls

1869.gadā kanālu pirmoreiz sāka izmantot.

Tas ir 193,3 kilometrus garš. 11 metru dziļumā tas ir 205 metrus plats. Kanāls sasniedz 24 metru dziļumu.

Aktuālais šodien
Svarīgākais