Mājaslapa ir kā uzņēmuma vizītkarte

FOTO: Publicitātes foto

Covid-19 krīze ir piespiedusi mainīt ne tikai cilvēku ikdienu, bet arī uzņēmēju darbu. Portāla TVNET projektā “Uzņēmējdarbības māksla” ar savu pieredzi, kā pārvarēt šo krīzi, dalījās kafijas grauzdētavas “Tīrs Miers” veidotājs Kalvis Lapsiņš.

Jautāts, vai pirms pandēmijas sākuma bija prognozēta kāda krīze, kuras iespaidā būtu nepieciešams mainīt darbības veidu, Lapsiņš norāda, ka “Tīrs Miers” darbojas piekto gadu. Šāda veida krīzi bija ļoti grūti paredzēt.

“Mēs uzskatām, ka vienmēr ir jābūt gataviem pārmaiņām, it īpaši šajos laikos, kad viss ļoti strauji mainās. Esam izvēlējušies attīstīties pa maziem solīšiem. Ir svarīgi apzināties to, ka ir jāuzdod arī jautājumi, piemēram, “kas notiks tad, kad uznāks kāda krīze”?

Ir labi dzīvot tādā kā eiforijā, ka viss ir labi, bet kādā brīdī tik labi var arī nebūt, tāpēc ir svarīgi saglabāt abas kājas uz zemes un apzināt riskus, kādi pastāv,” komentē Lapsiņš.

Pandēmija ir mainījusi faktiski ikviena cilvēka un uzņēmuma ikdienu. Izņēmums nav arī kafijas grauzdētava, kura uzņēmējdarbību ir sadalījusi trijās daļās. Viena no tām ir kafijas grauzdēšana, piedāvājot klientiem augstas kvalitātes svaigi grauzdētu kafiju. Otra lieta ir pasākumi, kur uzņēmums brauc uz vietas un gatavo kafiju, un trešais darbības virziens ir “Kafijas skola”, kur klientiem tiek piedāvāts atbraukt uz grauzdētavu un iepazīt kafijas pasauli.

“Ziemassvētku laikā pieprasījums pēc mūsu produktiem ir lielāks, un tad starp Jauno gadu un vasaru mums ir tāda kā starpsezona, kad ir klusāks, tomēr pagājušajā gadā, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, šis laiks arī bija ieplānots ļoti noslogots, bet tad pienāca marts ar visiem ierobežojumiem, kad iecerētie plāni atcēlās.

Tad mēs sākām domāt, ko varam darīt, jo varējām domāt par to, ka viss ir slikti, bet mēs ātri sapratām, ka apstāties nevajag un ir jāpriecājas par to mazumiņu, kas ir,” saka Lapsiņš.

“Divi mūsu darbības virzieni - “Kafijas skola” un pasākumi vairs nevarēja notikt, tāpēc atlika pamatnodarbošanās – kafijas grauzdēšana. Jau pirms tam mums bija izveidota mājaslapa, un tā bija iespēja cilvēkiem pasūtīt mūsu grauzdēto kafiju. Mums arī vairāki klienti un sadarbības partneri, kas sūtīja kafiju no mums, aizgāja dīkstāvē, tāpēc interneta veikals šajā brīdī mums ļoti palīdzēja.

Lēnām interneta veikala apgrozījums palielinājās, jo cilvēki arvien vairāk sāka pavadīt laiku internetā un vairāk sāka uzmanību pievērst arī vietējo ražotāju atbalstam, tāpēc arī interneta veikala loma pieauga,” skaidro Lapsiņš.

Viņš norāda, ka pienāca vasara un cilvēki aktīvāk ceļoja apkārt pa Latviju. Nebija lieli pasākumi, taču kaut kas notika. Tad pienāca rudens un sākās otrais pandēmijas vilnis, tāpēc pasākumi un “Kafijas skola” atkal bija jāslēdz.

“Ziemassvētkos mums tāpat bija ļoti aizņemts laiks. Pašlaik darbojamies – grauzdējam kafiju, un darbojamies internetveikalā,” saka uzņēmējs.

Pieejamība internetā ir palīdzējusi arī sasniegt jaunus klientus. Tiek norādīts, ka jāskatās tas, ka informācijas apjoms internetā ir ļoti palielinājies. Cilvēkiem internetā tagad atrast kādu informāciju ir kļuvis daudz grūtāk nekā pirms pieciem gadiem, kad daudzi cilvēki skeptiskāk skatījās uz iepirkšanos internetā.

“Tagad mājaslapa ir kā uzņēmuma vizītkarte, un ir bonuss, ja klāt nāk arī interneta veikals – cilvēki to visu novērtē,” tā Lapsiņš.

Vaicāts, kādi varētu būt galvenie secinājumi un atziņas, ko savā darbībā izmantot arī pēc pandēmijas beigām un ko novēlēt citiem uzņēmējiem šajā laikā, Lapsiņš atbild, ka uzņēmums turpinās darīt to, ko jau pašlaik dara.

“Pašlaik mērķus uzstādām mēnesi uz priekšu, jo īsti nevar saprast, kas būs atļauts un kas nebūs atļauts. Ir ļoti labi, ja uzņēmumam ir iespēja dažādot savu piedāvājumu. Lēnām jāturpina attīstīties.

Katram uzņēmumam ir kaut kas savs, ko tas dara, un atliek vien novēlēt būt stipriem un skatīties nākotnē, būt radošiem,” noslēdz Lapsiņš.

Projekts top sadarbībā ar “Mozello.lv”.

Uz augšu
Back