Aptaujas rezultāti liecina, ka lielākie šogad ieplānotie pirkumi ir mēbeles un jauna sadzīves tehnika (attiecīgi 29% un 24%).
Atbildot uz jautājumu, kāda gaidāma otrā vasara ar ierobežojumiem, 42% aptaujāto paredz, ka ierobežojumi, visticamāk, būs apmēram tādi, kā pagājušajā gadā, bet 40% respondentu gatavojas, ka ierobežojumi varētu būt stingrāki.
Līdzīgi kā pagājušajā gadā, vairāk nekā puse aptaujas dalībnieku plāno atvaļinājumu aizvadīt mājās. Vairāk nekā ceturtā daļa aptaujāto (28%) grasās atpūsties vasarnīcā vai dārza mājiņā, 11% – kempingā, viesu namā vai viesnīcā tepat Latvijā, bet 16% aptaujāto plāno doties uz ārzemēm.
Daudzi norāda, ka mainītu savus atvaļinājuma plānus, ja viņiem būtu iespēja vakcinēties. Vairāk nekā trešdaļa uzrunāto labprāt dotos ceļojumā, ja viņiem būtu izveidojusies imunitāte pret vīrusu. Ceļošana, visticamāk, būs iecienītākais atvaļinājuma pavadīšanas laiks arī tad, kad ierobežojumi būs aiz muguras.
“Ir redzams, ka šogad pircēju vasaras plāni galvenokārt saistās ar palikšanu mājās. Šķiet, ka tie, kam ir pieejama sava ārtelpa, ir no jauna atklājuši tās potenciālu – ir liels pieprasījums pēc āra mēbelēm. Aptaujas dati liecina, ka 43% respondentu plāno šogad renovēt vasarnīcu vai savu brīvdienu māju. Vairāk nekā puse respondentu mājokļa pārvērtībām ir gatavi atvēlēt vairāk nekā 400€,” stāsta P. Grīnbergs.
Atbildot uz jautājumu par to, kā mājsaimniecības izdevumi varētu mainīties pēc ierobežojumu atcelšanas, vairums aptaujāto (46%) sacīja, ka naudu vispirms izmantotu ārzemju ceļojumiem, 33% respondentu brīvos līdzekļus atvēlētu mājokļa labiekārtošanai, 31% – vairāk naudas tērētu izklaidēm, bet 28% – apģērbam.
Pētījumu 2021. gada martā pēc "IKEA" pasūtījuma veica pētījumu uzņēmums "Norstat". Pētījumā piedalījās 500 Latvijas iedzīvotāju.