Šodienas redaktors:
Vita Daukste-Goba

Gardums motobraucējiem - Honda Rebel ar Africa Twin motoru un divsajūgu ātrumkārbu

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Honda Rebel nosacīti var dēvēt par čoperi iesācējiem, tikai 500 kubikcentimetru motora vietā jaunajā Rebel ielikts 1100 "kubu" motors no Africa Twin. Un līdzi tam atnākusi arī divsajūgu pārnesumkārba.

Ģirts Timrots, motobraucējs: "Tas, ko gribētos paņemt līdzi, ir divsajūgu kārba. DCT ir labākais jaunievedums motopasaulē šajā gadsimtā. Jebkuram ielas motociklam kolosālākā štelle."

Kārbai ir arī manuālais režīms, taču Ģirtam nav izdevies atrast nevienu pašu iemeslu, kāpēc to izmantot, braucot ar Rebel.

Ģirts Timrots: "Noteikti būs īsti vīrieši, kuri oponēs un teiks, ka jābūt sajūgam, ka vajag grūtības, ko varonīgi pārvarēt. Bet pilsētā, caur sastrēgumiem lavoties, nav jādomā, kurš tev ir pārnesums utt. Tu vienkārši brauc un baudi to pasākumu."

Ņemot vērā relaksēto sēdpzocīju, gribētos mīkstāku piekari. Tomēr lielā Rebel atsperojums ir pat diezgan sportisks.

Ģirts Timrots: "Es teiktu, ka tas ir līdzena ceļa mocis. Ar to ir ļoti komfortabli braukt, kamēr nav lielas bedres."

Vienlaikus resnās riepas ļauj bez bailēm pieveikt arī neasfaltētus posmus, kaut arī mocis sver vairāk nekā 200 kg.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Ģirts Timrots: "Īstenībā viņam smaguma centrs ir tik zems, ka uz irdena grantētā viņš brauc visnotaļ omulīgi."

Omulību veicinās arī bagātīgs 98 Nm griezes moments un 87 ZS jauda. Un tas viss tikai par 11 000 eiro.

Ģirts Timrots: "Automāta slēdži. Te var pārslēgt manuālo vai automātisko. Kas jauki, viņš neprasa ne bremzi nospiest, neko. Nospied "draivu", kad nav uz "pekas", un viņš ir gatavs doties ceļā. Galvenais atcerēties pie krustojuma negāzēt, jo viņš brauks uz priekšu!"

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Tāpat jāatceras novilkt "roķeni" - tā atrodas kreisajā pusē. Aizdedzē atslēga arī jāieliek nevis pie stūres, bet gan sānos. Lai gan Honda Rebel ir ļoti lakonisks spidometrs, motociklam ir dažādi vērtīgi iestatījumi, piemēram, bremzēšanas ar motoru pakāpe, selektīvā griezes kontrole un tamlīdzīgi. Lai gan sēdekļa augstums ir 70 cm, arī "lielais" Rebel būs nedaudz par zemu gariem braucējiem.

Ģirts Timrots: "Man šķiet, ka mazliet īsākam jābūt cilvēkam, lai viņš proporcionāli izskatītos uz šī aparāta. Bet braukšanas kaifu tas nemazina."

Jaunais Honda Rebel bez šaubām pieteikts arī Latvijas Gada motocikla konkursam, kura pirmajā kārtā jau ticis novērtēts.

Oskars Irbītis, Latvijas Gada motocikla konkursa tehniskais eksperts: "Tādu motoru ielikt tik mazā motociklā jābūt drosmei. Plus "automāts". Un tas gala summējums ir fantastisks! Varu atzīties, Honda Rebel ir viens no maniem favorītiem.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Honda Rebel CMX1100 DCT

+ ērta divsajūgu pārnesumkārba

+ zems smaguma centrs

+ pievilcīga cena

- pārāk zems garajiem

- diezgan stingra amortizācija

- neliela tvertne

Dzinējs: 1084 ccm, P2

Jauda: 86 ZS

Paātrinājums: n/d

Patēriņš: 5,3

CO2: 123

Cena: 11 283

Nepalaid garām!
Uz augšu