Lēts un nopērkams uzreiz. Tās ir tikai divas no Fiat Tipo priekšrocībām

FOTO: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

​Iztēlosimies, ka uzņēmumam pienācis laiks atjaunot vieglo automašīnu parku. Pilnīgi loģiski, tas sāk raudzīties pēc tirgū populāriem kompaktklases auto, kurus cer saņemt ne vēlāk kā pēc trim mēnešiem - bet labāk pat agrāk. Bet mūsdienās tā ir problēma, un jāsāk lūkoties, kas pieejams uz vietas. Mums ir viens variants. Tas ir feislifta Fiat Tipo.

Tipo ir standarta kompaktklases automobilis. Izmēra un cenas izdevīgās attiecības dēļ Rietumeiropā tas sastopams daudz biežāk nekā pie mums.

Raidījuma TV Auto ziņas vadītājs Normunds Avotiņš: "Kā redzams, Fiat arī pārstājis slēpties aiz logotipiem un mašīnas priekšā lieliem burtiem uzrakstījis - FIAT."

Visi zina, ka tas itāļu valodā tas ir saīsinājums no "itāļu automobiļu fabrika Turīnā", taču ne katrs zina, ka fiat lux latīniski nozīmē - lai top gaisma! Un gaismas Fiat Tipo patiešām netrūkst, tāpēc ka visās versijās mašīna aprīkota ar LED starmešiem standartā. Kā noskaidrosies vēlāk, jaunajam Fiat Tipo standartā ir vēl daudz vairāk. Bet dzinējs gan palicis tikai viens - un bez "automāta".

Normunds Avotiņš: "Tehniski Fiat Tipo dzīve griežas ap vienlitra turbo. Vēl var dabūt arī 1,3 dīzeli, bet tas pieejams vienā vienīgā komplektācijā. Nu tad rauj viņu kociņš, to dīzeli! Labāk paskatīsimies, kā izskatās Fiat Tipo kabīnē."

FOTO: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Lai ieraudzītu jaunumus salonā, jāiedarbina dzinējs. Ar atslēgu. Izrādās, te tagad ir virtuālais panelis. Lielāko daļu aizņem infodisplejs, kas rāda teju visu iespējamo informāciju, varbūt izņemot biržas kursu.

Normunds Avotiņš: "Centrālais ekrāns ir tāds pats kā Fiat 500e. Platformāta, ar labu izšķirtspēju un ātrāku procesoru. Ieliekot atpakaļgaitā, gan atklājas specifisks efekts - sākumā šķiet, ka mašīnu ieskāvusi biez migla. Te fiatam vēl jāpiestrādā. Pārnesumkārba ir tikai mehāniskā, ar 5 ātrumiem. Tikpat analoga ir stāvbremze."

FOTO: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Kam tāds Fiat Tipo būtu vajadzīgs? Pirmkārt, privātajiem, otrkārt, tirdzniecības aģentiem, kam jābrauc uz lauku veikaliņiem pa sliktu asfaltu un bieži pa granti. Automašīnai ir liels klīrenss.

Normunds Avotiņš: "100. Jā, tieši simt zirgspēku ir mašīnai. Pietiek, jo te gan cilvēki pārsvarā brauc vienatnē, maksimums, divi. Un varbūt vēl kādus reklāmas paraugus. Tā tomēr ir vairāk darba mašīna. Ja ģimenei ir mazdārziņš vai lauki, tad tur Tipo arī der."

Un, protams, jautājums, cik tad tas viss maksā? Sedans vispār ir pa lēto, 16 000 eiro ar pamataprīkojumu. Ja gribas ko greznāku, tad 18 000 par universāli. Labāk aprīkotās mašīnas Tipo Life standartā ir virtuālais panelis, televizors un pat bezvadu lādētājs, un tā maksā 21 500 eiro.

FOTO: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Normunds Avotiņš: "Krievu žigulis, kā zināms, radās no Fiat, un Tipo saglabājies kaut kas no pieticīgajām tautas automašīnām - piemēram, mazgājams durvju apšuvums un pilnizmēra rezerves ritenis. Taču Fiat dīleris Autobrava dod Tipo piecu gadu garantiju - apņemšanos, par kādu žiguļu laikā nevarēja pat sapņot."

Verdikts

Labajos laikos mēs skatījāmies tādam Fiat Tipo garām un pāri. Tagad, kad šādu auto var dabūt uzreiz, nevis pēc 7 mēnešiem, varbūt pienākusi Fiat zvaigžņu stunda?

FOTO: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Fiat Tipo Life 1.0

+ robusta uzbūve

+ liels salons

+ devīgs standartaprīkojums

- lēts durvju apšuvums

- nav "automāta"

- rites trokšņi

Dzinējs: 999 ccm, R3 turbo

Jauda: 100

Paātrinājums: 12

Patēriņš: 5,4

CO2: 131

Cena: 21 500 eiro

Uz augšu
Back