Trīs Renault Arkana dažādām gaumēm un vajadzībām

FOTO: Ingars Tenis, TVNET

Sedans, hečbeks, universālis. Šādi automobiļi Renault modeļu klāstā ir jau sen. Turpretī automobilis ar paaugstinātu krosovera virsbūvi, kurai turklāt ir sportiskas kupejas siluets, ir pilnīgs jaunums, un to sauc Arkana.

Faktiski ir tā, ka Arkana ir viens no nedaudzajiem šobrīd tirdzniecībā pieejamajiem šādas koncepcijas modeļiem, taču salīdzinājumā ar analogiem noteikti ir krietni pievilcīgāks cenas ziņā un līdz ar to interesantāks lielākai autobraucēju kopienas daļai. Bet ne jau tikai cenas dēļ. Arī daudzpusīguma un daudzveidīguma dēļ Arkana piemīt potenciāls uzrunāt automobilistus, kuri meklē citādāku braucamo, kas atbilst auto modes tendencēm, turklāt būtu piemērots ne vienmēr gludajiem Latvijas ceļiem.

Renault Arkana FOTO: Ingars Tenis, TVNET

Ar 200 milimetru klīrensu Renault Arkana vadītājam nebūs tik ļoti jāuzmanās no ietvju apmalītēm un arī pāri sniega kupenām varēs tikt vieglāk, bet ne jau tās ir franču krosoverkupejas galvenās īpašības. Tās, protams, ir no svara, taču

Arkana gadījumā vairāk vērības jāvelta atšķirīgajam dizainam, pilnvērtīgajam saturam, kā arī komplektēšanas iespējām,

lai katrs varētu piemeklēt sev piemērotāko modeļa versiju. Pēc tam kā esmu izbraucis ar trim dažādām Arkana, es zinu, kāds būtu mans ideālais auto, bet par to nobeigumā.

Renault Arkana R.S Line FOTO: Ingars Tenis, TVNET

Kā zināms, Arkana šobrīd tiek piedāvāta divās pamata versijās – ar klasisko benzīna turbo dzinēju un kā E-TECH Hybrid modelis. Dīzeļu cienītājiem nāksies vilties, jo šāda opcija Arkana pircējam vispār netiek piedāvāta un vispār tiek pakāpeniski izskausta no privātā vieglā transporta pasaules. Arī Renault klāstā jauni dīzeļdzinēji vieglajiem automobiļiem vairs netiek attīstīti, un smagā degviela ir rezervēta vien komerctransportam. Vai par to jābēdā? Nebūt ne. Ja viens no primārajiem argumentiem dīzeļa lietošanai ir degvielas ekonomija, tad

E-TECH Hybrid praktiskā lietojumā reālajā pasaulē, turklāt ne visai optimālos apstākļos, pierādīja, ka elektrifikācija lieliski kompensē kompresijaizdedzes motora priekšrocības. 

Proti, uz šosejas nepilnus 4,6 metrus garā un turpat 1,6 metrus augstā Arkana E-TECH Hybrid tērēja mazāk nekā 6 litrus benzīna. Bet tas ir tikai sākums, jo hibrīda galvenās priekšrocības izpaudās pilsētas sastrēgumos, jo tajos auto lielāko daļu laika brauc vispār bez degvielas tērēšanas un planētas piesārņošanas. Tas atspoguļojās arī vidējā patēriņa rādītājā, kas bija 5 vai nedaudz virs 5 litriem uz 100 kilometriem. Atzīsi, ka nav slikts rādītājs automobilim, kurā ērti sasēžas pieci cilvēki un aizmugurē vēl ir 480 litru bagāžnieks.

Renault Arkana FOTO: Ingars Tenis, TVNET

Jāteic gan, ka degvielas ekonomija ir E-TECH tehnoloģijas viena, redzamā puse. Otra puse ir tehniskās inovācijas, kas aizgūtas no Formula 1 un aizsargātas ar 150 patentiem. Izklausās sarežģīti, jā, taču tu kā vadītājs par to pat vari nenojaust – Renault visu dara vadītāja vietā un vienmēr strādā tā, lai braukšana būtu optimāla un atbilstu tā brīža vajadzībām. Ne velti no pieejamajiem braukšanas režīmiem

pēc noklusējuma Renault Arkana strādā My Sense režīmā, kas pielāgo automašīnas veiktspējas raksturlielumus atkarībā no cilvēka braukšanas manieres.

Ar to pilnīgi pietiek, taču, ja gribas, tad šoferītis pats var ieslēgt hibrīdsistēmu Sporta vai ECO režīmā, vai arī, ja baterijā ir pietiekami daudz reģenerētās enerģijas, aktivizēt EV jeb elektriskās braukšanas režīmu. To gan auto ļaus izmantot tikai līdz zināmai robežai, jo tas automātiski taupa baterijas enerģiju brīžiem, kad jāsāk kustība no nulles. Tas vienmēr notiek bezizmešu, tātad maksimāli efektīvā veidā.

Renault Arkana E-TECH Hybrid FOTO: Ingars Tenis, TVNET

No braukšanas komforta un salona ietilpības viedokļa identisks, taču ar nedaudz lielāku bagāžnieku (513 litri) un niansēti citādāku vadāmību, ko varbūt pamanīs vien rūdītākais testu pilots, ir Renault Arkana ar 1,3 litru turbomotoru.

Dzinējs ir vieglāks, un šim modelim nav 1,2 kilovatstundu baterijas bagāžniekā, tāpēc arī pats auto sver par apmēram 100 kilogramiem mazāk,

kas arī izskaidro nedaudz vieglāku masas pārnesi un citas vieglākiem auto raksturīgas īpašības. Tās gan parasti ir svarīgas sacīkšu trasē, nevis uz ielas, tāpēc ierindas autobraucējs drīzāk novērtēs, cik līgani ripo Arkana un cik akustiski komfortabls ir automobiļa salons. Ne tikai skaņas izolācijas, bet arī uzstādīto audiosistēmu dēļ.

Renault Arkana E-TECH Hybrid FOTO: Ingars Tenis, TVNET

Ja salīdzina ar 145 zirgspēkus spēcīgo E-TECH modeli, TCe 140 (skaitlis apzīmē motora jaudu) nav tik ekonomisks, jārēķinās ar vidēji 7 - 7,5 litriem benzīna uz 100 kilometriem, taču var nedaudz ietaupīt pirkšanas brīdī un bagāžnieks ir par 33 litriem lielāks. Citādi būtisku atšķirību starp E-TECH un TCe modeļiem nav, protams, ja neskaita, ka hibrīdam ir patentētās Formula 1 tehnoloģijas un tas ir solis nākotnes jeb pilnīgas elektrifikācijas virzienā. No šā viedokļa,

atgriežoties pie sākumā minētās savas ideālās Arkana, es izvēlētos E-TECH Hybrid un pie iespējas augstākajā R.S. Line aprīkojuma līmenī.

Ja jau E-TECH nozīmē no autosporta aizgūtas inovācijas, tad priekšējā bamperā ir jābūt Formula 1 sacīkšu mašīnas priekšējā antispārna elementam, aizmugurē aerodinamiskā difuzora elementam, bet salonā sporta sēdekļiem, melniem griestiem un oglekļa šķiedras paneļu detaļām. Paskatījos cenu lapā – šāds auto maksātu 29 130 eiro. Bet, ja rocība nav tik liela, tad pie tikpat funkcionālas, taču ne tik vizuāli sportiskas Arkana var tikt jau par 24 160 eiro, ja interesē tikai turbomotors, un par 24 690, ja runa ir par pieejamāko E-TECH Hybrid.

Raksts tapis sadarbībā ar "Norde".

Uz augšu
Back