Vai Latvijas Gada auto 2022 būs elektrisks?

FOTO: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Tieši reizē ar pirmo sniegu pienācis laiks apkopot Latvijas Gada auto konkursa iespaidus. Valsts galvenais vieglā automobiļa modelis gan tiks pasludināts tikai 20. janvārī, taču novembra beigās Gada auto žūrijai bija pēdējā iespēja vērtēt visus konkursa pretendentus vienkopus.

Māris Ozoliņš, Latvijas Gada auto konkursa organizators: "Šis ir gandarījuma pilnākais Gada auto. Bija tik daudz sarežģījumu, bet beigās viss tāpat notika. Pagājušais arī bija pandēmijas gads. Tad mums bija 25 auto, šogad 28."

Jānis Rapa, konkursa žūrijas biedrs: "Kas man pietrūkst, ir solītais komerctransports. Ir parādījies elektrisks busiņš. Skaidrs, ka visur tēma griežas ap elektrību. Ja tagad elektriskās mašīnas ir no Fiat 500 līdz elektriskam busiņam, tad ir, ar ko salīdzināt."

Gada auto ir autotirgus jaunāko tendenču spogulis. Pieteikto elektromobiļu skaits ik gadu vismaz dubultojas, bet vai esam gatavi pirmajam bezizmešu gada auto?

Māris Ozoliņš: "Ir fons no pagājušajiem gadiem, kas ko uzvarējis, ir elektroauto. Septītniekā noteikti, bet vai būs trijniekā?"

Jānis Rapa: "Neizslēdzu tādu iespēju, jo parādījusies e-auto dažādība. Kāpēc ne? Ja klausāmies tendencēs, elektrība ir tuvākā nākotne."

No praktiskās puses viss neizskatās tik gludi. Elektromobiļi joprojām ir diezgan dārgi, bet reālā sniedzamība - mazāka nekā benzīna auto ar pilnu tvertni.

FOTO: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Jānis Rapa: "Plus infrastuktūra. Tas, kas notiek ar uzlādes iespējām, ir stipri par knapu, lai notiktu liela virzība elektromašīnu virzienā. Mēs domājam par ērtībām, un, ja man jāmenedžē, kur uzlādēt auto, tas nesekmē."

Spriedzi šā gada konkursā rada arī uzreiz trīs pieteiktie elektromobiļi uz vienas un tās pašas Volkswagen MEB platformas - Škoda Enyaq, VW ID4 un Audi Q4 e tron. Visiem trim vietas fināla lieliskajā septītniekā nepietiks.

Uz augšu
Back