Apbalvoti jauno modes dizaineru konkursa "Modes manifestācija" uzvarētāji

Egoiste
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Publicitātes foto

20. decembrī, jauno modes dizaineru konkursa MODES MANIFESTĀCIJA finālā, kas norisinājās Hanzas Peronā, Grand Prix saņēma Latvijas Mākslas akadēmijas (LMA) studentes Lauras Valteres kolekcija “Pašportrets”, uzvarot arī nominācijā "bakalaura studijas". Savukārt “vidējās izglītības” grupā uzvarēja Emīlijas Ratkusas kolekcija "Spēļu planēta" (PIKC Rīgas Dizaina un mākslas vidusskola) un "maģistra studijas" Elīnas Grīnbergas kolekcija “Atspulgs” (LMA).

Šogad uzvarētāju noteikšanā tika ieviests jauninājums - dalījums trīs kategorijās “vidējā izglītība”, “bakalaura studijas” un “maģistra studijas”, no kuru uzvarētāju vidus tiek nominēts viens Grand Prix ieguvējs. Tas darīts ar mērķi izcelt katrā izglītības līmenī aktuālo labāko sniegumu, radot veselīgu sāncensību konkursantu starpā ar līdzīgu izglītību, vienlaikus tam kalpojot arī kā iedrošinājumam dažādu izglītības līmeņu jauniešiem turpmāk pieteikties konkursā.

Konkursa Grand Prix ieguvēja Laura Valtere kā balvu saņem modes mārketinga un menedžmenta divu nedēļu kursu NABA-Nuova Accademia di Belle Arti 2022.gada vasarā un kolekcijas publicitāti žurnālā "Lilit LOOK".

Laura Valtere šobrīd studē Latvijas Mākslas akadēmijā, modes mākslas nodaļā bakalaura programmas 4.kursā un ir absolvējusi Rīgas Dizaina un mākslas vidusskolas apģērbu dizaina nodaļu. Kolekcijai “Pašportrets” autore iedvesmu smēlās no Alehandro Jodorovska filmas “Svētais kalns”, kas mudinājusi ieskatīšanos “patības spogulī” - sava ķermeņa, sevis un dzīves pieņemšanu, iepazīšanu un iemīlēšanu. Kolekcija ir kā autores atspulgs, kas dziļi attēlo autores iekšējo pasauli, sajūtas un atmiņas, kuras, iespējams, jebkurš varēs saprast un just tām līdzi. Tērpi radīti eksperimentējot ar dažādiem materiāliem, digitālās apdrukas iespējām, un lietojot dziļi personiskus simbolus.

Foto: Publicitātes foto

Konkursa nominācijas “Vidējā izglītība” uzvarētāja Emīlija Ratkusa balvā ieguva kolekcijas publicitāti žurnālā "Pastaiga". Viņa 2021.gadā ir absolvējusi Rīgas Dizaina un mākslas vidusskolas apģērbu dizaina programmu. Šobrīd darbojas ar privātiem šūšanas un apģērbu dizaina pasūtījumiem un plāno iestāties Parsons New School Ņujorkā, apģērbu dizaina nodaļā. Kvalifikācijas darba ietvaros radītās kolekcijas "Spēļu planēta" iedvesma rasta absurdās modes (ridiculous fashion) un tās piekriteja Žaa Čārlza de Kastelbažaka daiļaradē, kas pamudinājusi autori apgērbos lietot mīkstās rotaļlietas. Fascinēta no putna lidojuma apvāršņa plašuma un dažādības, autore virsjakās vēlējās attainot reljefa dažādību, to panākot ar dažāda biezuma materiālu lietojumu.

Elīna Grīnberga kā uzvarētāja kategorijā “Maģistra studijas” balvā ieguva iespēju kolekcijas realizācijai “House of British Brands”, vienu mēnesi 2022.gadā. Elīna ir Latvijas Mākslas akadēmijas maģistrantūras modes mākslas specialitātes studente, kura šobrīd Erasmus programmas ietvaros semestri studē modes dizainu Lisabonas universitātes Arhitektūras fakultātē. Paralēli studijām strādā pie sava apģērba zīmola. Elīnas kolekcijas “Atspulgs” centrālā tēma ir narcisms un tēls no sengrieķu mitoloģijas Narciss - skaists jauneklis, mednieks, kurš iemīlējās savā atspulgā un nomira aiz mīlestības pret sevi. Kolekcija ir aizgūta no vīriešu garderobes ko valkā sieviete, jo par narcismu visvairāk tiek runāts tieši vīriešu kontekstā. Krāsas kolekcijai izvēlētas klasiskas, kā akcentu izmantojot džinsu audumu. No aksesuāriem kolekciju papildina cepures, kas ir roku darbs.

Foto: Publicitātes foto

Konkursa ietvaros 20. decembrī bija redzamas 9 kolekcijas. No Latvijas Mākslas akadēmijas, skatē piedalījās četras kolekcijas, kuras radījuši tās studenti - Elīna Grīnberga, Ilze Muciņa, Una Pūpola, Laura Valtere. Rīgas Dizaina un mākslas vidusskolu finālā pārstāvēja trīs kolekcijas, kuru autores ir Paula Vēvere, Renāte Liepniece un Emīlija Ratkusa. Savukārt, Rīgas Tehnisko universitāti finālā pārstāvēja Evija Lipšāne un Laura Salmane.

Jauno modes dizaineru konkursa organizēšanas tradīciju 2016. gadā iedibināja biedrība “Latvijas Modes palāta” (LMP). Tā ir 2010. gadā modes profesionāļu pašu izveidota nozares nevalstiskā organizācija Latvijā. LMP mērķis ir attīstīt un veicināt Latvijas modes industrijas izaugsmi, organizējot modes skates, diskusijas, prezentācijas, kontaktu biržas, tā sniedzot iespēju Latvijas modes dizaineriem un zīmoliem piedāvāt jaunās kolekcijas plašam klientu segmentam vietējā un starptautiskā mērogā, kā arī atbalstīt Latvijas modes patēriņu sabiedrībā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu