Līdzīgā ieskatā ir vēl viens Latvijas Gada auto žūrijas veterāns un žurnāla Profi Latvija redaktors Guntars Pulss.
“Neatrast sev piemērotu auto šajā kategorijā varētu vienīgi pircējs ar kādām ekstrēmām prasībām. Ražotāji piedāvā visu, sākot no ekonomiskiem un lētiem braucamajiem līdz sportiskiem modeļiem. Vienalga, vai vēlaties kaut ko ekstravagantu vai vienkāršu un klasisku, piedāvājums ir ļoti plašs,” saka G. Pulss.
Apvieno to, kas iepriekš bija pieejams dažādos modeļos
Runājot par to, kāpēc automobilisti aizvien biežāk no saloniem izbrauc ar SUV modeļiem, nevis klasiskajiem hečbekiem vai universāļiem, eksperti norāda, ka šādu izvēli var būt ietekmējusi ne tikai mode vai vēlme izcelties, bet arī racionāli apsvērumi.
“Mūsdienu SUV ir ļoti daudzpusīgi un apvieno vairākas funkcijas vienā automobilī. Tie ir droši, un tas ir svarīgi ģimenēm. Braucot vienatnē, tam varbūt nepievērš tik lielu uzmanību, taču, vizinot bērnus, drošība ir prioritāra. Autovadītāji novērtē arī ērtāku iesēšanos un labāku redzamību, ko nodrošina augstāka sēdpozīcija. Trešā lieta ir lielāks klīrenss un ar to saistītās iespējas, jo ar tādu auto var doties uz vietām, uz kurām negribas stūrēt ar parastu, zemāku braucamo. Ziemā SUV daudz labāk pārvar grūti izbraucamas vietas un galu galā pilsētā ir vieglāk bez lielām bažām uzbraukt uz apmales, ja ir apgrūtināta novietošana,” priekšrocības iezīmē G. Pulss.
Piemēram, Volkswagen Tiguan klīrenss ir 19 centimetri, savukārt Peugeot 3008 virsbūvi no zemes šķir 22 centimetri. Tikmēr daudzu kompakto hečbeku klīrenss ir no 9 līdz 14 cm.
A. Zelmenis stāsta, ka komunicējot ar autobraucējiem gan kolēģu, gan paziņu vidū, dzirdējis dažādus viedokļus un pieredzes stāstus. Pašam testējot daudzus jaunos auto, ieskaitot svaigākos SUV, viņš novērojis, ka tie ne vienmēr tiek līdzi samērāma izmēra universāļu praktiskumam, taču piekrīt, ka SUV var uzpirkt citos veidos.
“Gadās, ka cilvēks iegādājas SUV, jo ļoti to vēlējies, bet pēc laika, kad aprunājamies, atzīst, ka tas, iespējams, neatbilst visām viņa vajadzībām. Nereti izskan, ka sarūgtinājis bagāžnieka izmērs, jo no pirmā acu uzmetiena šķiet, ka šāda izmēra automašīnai tiešām vajadzētu piedāvāt vairāk. Bet,
kad jautā, vai cilvēks, kurš izmēģinājis SUV, nākotnē plāno atgriezties pie kompakta vai vidēja izmēra universāļa, dzirdam – nē.
Cilvēkiem tomēr patīk SUV iekāpšanas ērtības, paaugstinātā sēdvieta, labākā pārredzamība, un viņi šīs priekšrocības novērtē augstāk nekā atsevišķi ņemtu bagāžnieka ietilpību,” saka TV Auto Ziņu veidotājs.
Turklāt tirgū ir SUV, kas klientus spēj “uzpirkt” ar izcilu praktiskumu – lielu bagāžnieku un salonu, kas var uzņemt septiņus braucējus, un tādā veidā automobilis apvieno gan minivena, gan universāļa labākās iezīmes.
Spējas uzlabo hibrīda tehnoloģijas
Ironiskā kārtā daudziem krosoveriem ir tikai priekšējo riteņu piedziņa, un sarežģītākos ceļos tiem palīdz vienīgi lielāks klīrenss. Tomēr daži ražotāji piedāvā hibrīdsistēmas, kas apvieno divas būtiskas lietas – uzlabotu degvielas ekonomiju un palielinātu nobraukuma rezervi.