Valsts kanceleja mājaslapā ieviesusi mākslīgā intelekta virtuālo asistentu Zinti (3)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Valsts kanceleja

Ministru kabineta un Valsts kancelejas mājaslapā darbu uzsācis virtuālais asistents Zintis, portālu TVNET informē Valsts kancelejas (VK) pārstāve Mētra Aržanovska.

Kā skaidro VK pārstāve, Zintis prot atbildēt gan uz biežāk uzdotiem jautājumiem, piemēram, par Ministru kabineta sēdes tiešraidi, darba kārtībām un kontaktiem saziņai, gan par sabiedrībai svarīgām tēmām, kā trauksmes celšanu, sabiedrības līdzdalības procesu, Latvijas valsts vēsturē zīmīgiem datumiem, datiem par nodarbinātajiem valsts pārvaldē, Covid-19 drošības pasākumiem un citām tēmām.

Līdz šim VK kopā ar Kultūras informācijas sistēmu centru (KISC) palīdzējusi jau 44 valsts un pašvaldības iestādēm, apmācot sarunu botu par šo iestāžu jautājumiem un publicējot to tīmekļvietnēs. Bet nu Zintis ir pieejams arī Valsts kancelejas mājaslapā, tādējādi kopā veidojot jau 45 iestāžu saimi, kuru vietnēs strādā vienotais čatbots.

“Apzināmies, ka sarunu bota nokļūšana pie reāliem lietotājiem sākumā būs pārbaudījums, bots, iespējams, uz daudziem jautājumiem nespēs atbildēt, taču izvēlamies šo soli tomēr spert – lai cik rūpīgi mēs to trenētu iestādes ietvaros, vislabāk virtuālais asistents tomēr mācās saziņā ar iedzīvotājiem. Katrs mājaslapas apmeklētājs palīdz sarunu botam mācīties, jo virtuālā asistenta lietošana veicina atbilžu daudzveidību. Bota treneri piefiksē vēl nebijušus jautājumus, sagatavo uz tiem atbildes un tādējādi palīdz ZINTIM kļūt vēl zinošākam,” norāda Aržanovska, kura ikdienā trenē Valsts kancelejas sarunu botu.

Viņa uzsver, ka virtuālais asistents Zintis ir unikāls, jo prot iegūt datus no mājaslapas un Atvērto datu portāla, un atbildēt uz jautājumiem, kas aptver informāciju par visu valsts pārvaldes iestāžu pakalpojumiem, projektiem, kontaktiem, iepirkumiem un vakancēm. Tas nozīmē, ka vienas iestādes mājaslapā sarunu bots spēj atbildēt arī par citas iestādes jaunumiem vai vakancēm, ja lietotāju tas interesēs.

Zinta misija, kā norāda VK, ir atvieglot Latvijas iedzīvotājam ikdienu, sniedzot atbildes uz biežāk uzdotajiem jautājumiem diennakts režīmā.

Virtuālā asistenta vizuālo tēlu veidojis mākslinieks, ilustrators Reinis Pētersons, jo Valsts kanceleja vēlējās, lai tas arī vizuāli atšķirtos no citiem Latvijā digitālajā vidē jau sastopamiem sarunu botiem. Savukārt vārdu Zintis ieguvis iedzīvotāju aptaujā, kas tika rīkota 2019. gada nogalē Valsts kancelejas Facebook, Instagram un Twitter kontos.

Pašlaik virtuālais asistents darbojas jau 45 iestāžu mājaslapās, kas atrodas uz Tīmekļvietņu vienotās platformas.

Kā informē VK, visaktīvāk iedzīvotāji jautājumus ZINTIM uzdod Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes, Nodarbinātības valsts aģentūras, Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras, Rīgas domes un Valsts policijas tīmekļvietnēs. Lietotāji interesējas par darba meklējumiem, kā atjaunot nozaudētu pasi, kur iestāties kursos bezdarbniekiem un arī par citiem iestāžu pakalpojumiem.

VK atgādina, ka vienota virtuālā asistenta ieviešana valsts pārvaldes iestāžu tīmekļvietnēs ir daļa no VK īstenotā projekta “Valsts un pašvaldības iestāžu tīmekļvietņu vienotā platforma”. Sarunu bota tehnoloģijas izstrādā KISC sadarbībā ar uzņēmumu “Tilde”, un tas atrodas valsts pārvaldes valodas tehnoloģiju platformā Hugo.lv.

Komentāri (3)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais