Vācija aizliedz Krievijas telekanāla RT vācu valodas kanāla translāciju

TVNET/LETA
Vācija aizliedz Krievijas telekanāla RT vācu valodas kanāla translāciju
Facebook LinkedIn Draugiem Twitter
Comments 15
Foto: Shutterstock

Vācijas apraides regulators trešdien pavēstījis, ka aizliedzis Krievijas valsts raidsabiedrības RT vācu valodas kanāla translāciju.

Kanāla RT DE translācija tiek "aizliegta, jo tam nav nepieciešamās pārraidīšanas licences", teikts Vācija regulatora apstiprināšanas un pārraudzības komisijas paziņojumā.

Izpildot Vācijas varasiestāžu prasību, RT DE tika bloķēts Eiropas satelīttīklā 22.decembrī - nepilnu nedēļu pēc translācijas uzsākšanas. Tiesa gan, arī pēc tam tas bija pieejams tīmeklī un lietotnē.

Reaģējot uz agrāko lēmumu, RT DE apgalvoja, ka tā darbības apturēšana esot "nelegāla" un īstenota Berlīnes politiskā spiediena rezultātā laikā, kad Vācijas un Krievijas attiecībās bija izveidojusies diplomātiskā spriedze.

Kanāls norādīja, ka tā galvenais birojs atrodas Maskavā, bet tam ir Serbijas licence translācijai kabeļtīklos un no satelīta, kas, kā apgalvoja RT, ļaujot raidīt arī Vācijā.

Regulators savukārt norādīja, ka kanāla operatoram, kas bāzējas Berlīnē, nav "leģitīmas atļaujas no Eiropas tiesību normu viedokļa".

RT sāka darbu 2005.gadā, un laika gaitā raidorganizācija ir paplašinājusies, raidot vairākās valodās, arī angļu, spāņu un arābu.

RT regulāri pārraida ziņas, kas labvēlīgas Krievijas ārpolitikai, un mēdz dramatizēt ziņas no valstīm, kurām ir saspringtas attiecības ar Kremli.

Kanāls iemantojis Kremļa propagandas rupora reputāciju daudzās valstīs, arī ASV, kur tas spiests reģistrēties kā "ārvalstu aģents", un Lielbritānijā, kur varasiestādes draudējušas anulēt translācijas licenci.

Kanāls ir aizliegts vairākās valstīs, arī Latvijā un Lietuvā.

Tēmas
Aktuālais šodien
Jaunākās ziņas
Svarīgākais