Hyundai Nexo: elektroauto, kas elektrību sev saražo pats (7)

CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Šodien mēs brauksim ar Hyundai elektromobili. Kas gan tur liels? Atšķirībā no Hyundai Ioniq šis nav jālādē, jo Nexo elektrību sev saražo pats. 

Hyundai Nexo ir viens no retajiem ūdeņraža modeļiem pasaulē. Vieglā gāze tajā netiek dedzināta, bet gan ražo elektrību tā sauktajā degvielas šūnu blokā. Riteņus griež elektrība, un vienīgie izmeši ir ūdens. To lieliski var novērot, kad Nexo izpūš ūdens tvaikus ik reizi pēc izslēgšanas.

Raidījuma TV Auto ziņas vadītājs Normunds Avotiņš: "Fuel cell auto sastopami ne pirmo gadu. Tos apvij mistiska aura, jo grūti saprast, kā tas viss darbojas. Atverot pārsegu, izskatās pēc parasta motora, bet patiesībā elektromotors ar 163 ZS jaudu ir apakšā pie velkošajiem riteņiem. Visu pārējo aizņem degvielas šūnu bloks, kas ir diezgan masīva uzparikte."

Glaunie izbīdāmie rokturi atgādina Mercedes EQC, bet priekšā Hyundai Nexo ir kaut kas pa vidu starp Lexus un jau pieminēto "mersedesu". Grūti noticēt, ka modelis ir jau četrus gadus vecs! Tai pašā laikā auto piedāvā lieliskus materiālus un visas ekstras, ērtu sēdpozīciju un multimediju ekrānus.

"Tikpat labi šis varētu saukties Genesis Nexo un būt pusceļā uz premium segmentu," saka Normunds Avotiņš.

Cenas ziņā tas gan nav nekāds pusceļš, bet ceļa beigas, jo Nexo maksā 75 000 eiro.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Normunds Avotiņš: "Automašīnas grīdā atrodas ne vien trīs ūdeņraža baloni, bet arī gaitas baterija. Līdz ar to

smaguma centrs ir tikpat zemu kā normālam elektromobilim.

Braucot var just. Mašīna ir visai līgana."

No lielajiem Hyundai džipiem pārņemta aklo zonu kamera. Ieslēdzot pagriezienu, instrumentu panelis rāda, kas notiek labajā vai kreisajā pusē. Hyundia Nexo dators tikmēr rāda, ka tuvākā ūdeņraža stacija atrodas 370 km attālumā Helsinku ostā. Bet tie ir meli, jo tuvākā ūdeņraža stacija ir tikai dažu kilometru attālumā – vienīgā publiskā ūdeņraža uzpildes stacija Baltijā atrodas Rīgas Satiksmes teritorijā Pārdaugavā.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Kāda ir uzpilde? Operācija daudz neatšķiras no gāzes uzpildes. Uzpildes spiediens sasniedz iespaidīgus 750 bārus, un tas ir trīsreiz vairāk nekā saspiestas dabasgāzes uzpildes stacijā. Toties 156 litru baloni ir pilni dažās minūtēs.

Ar 6,3 kg ūdeņraža Nexo teorētiski var nobraukt vairāk nekā 600 km, taču ziemā tvertnes ne vienmēr var piepildīt līdz galam.

Patēriņš ir 1,3 kg uz 100 km, un, ja kilograms maksā 16 eiro, tad lēti nav.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Tā kā Nexo vispirms ir elektromobilis un tikai pēc tam viss pārējais, liela nozīme ir rekuperācijai.

Rekuperācijas pakāpi var regulēt ar lāpstiņām zem stūres. Iedarbinot sistēmu, automātiski ir 1. līmenis. Ja gribas, lai auto skrien raitāk, izslēdzam pavisam, savukārt sastrēgumā saslēdzam 3. līmeni, lai dabūtu atpakaļ maksimumu enerģijas.

Verdikts

Ja neskaita cenu un uzpildes problēmu, tad Hyundai Nexo ir foršs auto. Pat ja tā padarīšana ar ūdeņradi neizdosies, gribētos, ka Nexo paliek – kā elektromobilis, piemēram. Tas radītu labu konkurenci vācu elektriskajiem krosoveriem un pat paša Hyundai modeļiem.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Hyundai Nexo

+ klusa, patīkama gaita

+ gandrīz luksusa salons

+ nav kaitīgo izmešu

- superaugsta cena

- nav uzpildes infrastruktūras

- LV nedod "zilos" numurus

Dzinējs: FCEV

Jauda: 163

Paātrinājums: 9,2

Patēriņš: kg/100 km: 0,95

Sniedzamība, km: 666

CO2: 0

Cena: 74 990

Komentāri (7)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu