Modeļa izvēli nosaka katra cilvēka prioritātes
Saskaņā ar automašīnu tirdzniecības kompānijas “Deals on Wheels” dibinātāja un izpilddirektora Laurina Boguševiča teikto, vismaz 60 procenti no Lietuvā pārdotajiem jaunajiem auto ir dažādu tipu SUV, krosoveri un citi modeļi ar augstu klīrensu. Kā norāda nozares pazinējs, šo auto popularitāte pēdējās desmitgades laikā ir augusi ģeometriskā progresijā.
“Pieprasījums pēc apvidus auto modeļiem tuvākajā laikā noteikti nesaruks, jo pircēji ļoti mīl šos auto. Popularitātes vilnis pie mums atnāca nedaudz vēlāk, taču, kopš lietuvieši sev atklāja un sāka pirkt pilsētas apvidus auto, šāda vēlme ir radusies lielākajā daļa patērētāju,” komentē tirgus eksperts.
Pēc L. Boguševiča domām, katra modeļa izvēli vienmēr nosaka ģimenes vajadzības – ja pircējiem svarīga tikai augstāka sēdpozīcija, tad B segmenta krosovers, piemēram, Mazda CX-30 vai Peugeot 2008, ir pilnīgi pietiekami. Protams, mēdz būt pircēji, kuru vajadzības ir unikālas, taču šie cilvēki bieži vien arī ļoti labi zina, ko vēlas.
“Katras ģimenes vajadzības ir atšķirīgas, tāpēc prasības gan pret automašīnas izmēru, gan salona ietilpību, gan sēdvietu skaitu un bagāžnieka tilpumu ir atšķirīgas. Tomēr lielākajā daļā gadījumu prioritāšu saraksta augšā tiek norādīts, ka tai jābūt SUV tipa automašīnai,” saka eksperts.
Drošības aprīkojums, izvēloties jaunu transportlīdzekli, ir īpaši svarīgs. Pēc L. Boguševiča teiktā, vairums patērētāju šajā ziņā ir ļoti pragmatiski, jo uzskata: ja viņi un pasažieri ceļu satiksmes negadījuma laikā sēdēs augstāk, iespējamās traumas būs mazāk bīstamas.