Kā brauc jaunais VW Taigo?

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Varētu domāt, ka Volkswagen nav palicis nevienas brīvas nišas. Taču izrādās, ka VW piemirsis šobrīd aktuālu virsbūves tipu coupe krosovers. Tāpēc šodien mēs brauksim ar jauno Volkswagen Taigo.

Tā kā elektriskajam ID5 arī ir šāda virsbūve, Volkswagen sauc Taigo par pirmo kupejkrosoveru mazajā klasē. Pirmo reizi tas ieraudzīja dienas gaismu Brazīlijā ar nosaukumu Volkswagen Nivus.

Raidījuma TV Auto ziņas vadītājs Normunds Avotiņš: "Jā, būtu nepareizi to uzskatīt par pagarinātu T Cross, lai gan tehniski tie ir līdzīgi. Turklāt Eiropas modelis nemaz nav nācis no tālās Dienvidamerikas. Mums paredzētais Taigo ražots Spānijā. Ir vēl viena lieta, kas Taigo ir, bet T Cross nav - R Line komplektācija."

Pie gandrīz vienādas riteņu bāzes Taigo ir arī par 17 centimetriem garāks, kamdēļ izskatās prestižāk par T Cross. Aizmugurējā optika ir sevišķi efektīga, jo sniedzas pāri visam bagāžniekam.

Normunds Avotiņš: "Uzlikas ir baigās. Bet Taigo nav visurgājējs. Ja gribat šāda izmēra VW, bet ar 4x4, lūkojieties pēc T Roc."

Par godu Taigo iznākšanai Volkswagen ieviesis arī jaunas virsbūves krāsas, no kurām šī Kings Red metālika vēl nav pati eksotiskākā.

Normunds Avotiņš: "Paskat,  cik stilīgs un vienkāršs auto! Noskaidrosim, vai Taigo ir cienīgs ieņemt vietu ģimenes stāvvietā, bet sāksim ar bagāžnieku. Tā ietilpība skaitļos ir no 438 līdz 1221 litram, bet svarīgāks ir praktiskais iespaids. Hei, te taču patiešām ir vairāk vietas! Kas būtu domājis, ka Taigo būs praktiskāks par T Cross un Polo, jo bagāžnieks ir lielāks."

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Mazās klases krosoveros parasti ir pašaura sēdēšana aizmugurē. Nez kā tas ir Taigo?

Normunds Avotiņš: "Sēdēšana aizmugurē ir tāda "sportiska", bet griesti nenāk virsū."

Lai izbrīvētu vairāk vietas, sēdeklis aizmugurē ir īss un slīps. Arī priekšējie sēdekļi šķiet nedaudz miniatūri, lai gan ir sporta un komforta. Kā jau R Line, viss, ieskaitot griestus, ir melns.

Normunds Avotiņš: "Tikpat gaumīgs un saprotams kā ārā, Taigo ir arī salonā. Virtuālais panelis ir standartā. DSG svira joprojām ir parasta, mehāniska. Nav auto hold, jo ir parasta rokasbremze. Sen nebiju redzējis jaunā auto piepīpētāju. Par to, diez, ir jāpiemaksā?"

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Mūsdienās reti sastopamais smēķētāju komplekts ietilpst šī R Line bāzes aprīkojumā. Jāpiemaksā par 18 collu riteņiem, matricu gaismām, navigāciju un bezvadu lādētāju.

Normunds Avotiņš: "Ņemot vērā, ka šāds Taigo maksā 30 000 eiro, ietaupīts uz motoru. Tas ir viena litra turbo un tērē 7,8 l."

Lai nošķirtu Taigo un T Roc, pēdējam nav mazāku dzinēju par 1,5, ir arī divnieki un 4Motion.

Normunds Avotiņš: "Šo auto var nopirkt ar 1,5 motoru un 150 ZS. Bet tad Taigo maksās 30 000 bez R Line. Jāizvēlas, vai braukt ar litru R line vai 1,5 bez."

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Ņemot vērā paredzamo mērķauditoriju, vairums Taigo pircēju drooi vien izvēlētos litru ar R Line. Vienam vai diviem pasažieriem lielāka jauda nemaz nav nepieciešama.

Normunds Avotiņš: "VW pacenties, lai Taigo šķistu lielāks nekā patiesībā. Sēžu zemu, vietas daudz. Vieta, kur var just mazo klasi, ir salona platums. Tiklīdz iepleš elkoņus, trāpa blakussēdētājam."

Secinājumi

VW Taigo ir viens no tiem, par ko var jautāt: kāpēc tas neiznāca pirms pieciem gadiem? Viss ir gaumīgs un pareizs. Automašīna gan nav bez grēka. Gribētos klusāku motoru, ātrāku pārnesumkārbu un mīkstāku gaitu. Taču pats galvenais, ka tas der visplašākajai auditorijai, kas gadījumā ir T Cross un pat T Roc tā ir ne vienmēr.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Volkswagen Taigo R-Line DSG

+ gaumīgs, sportisks izskats

+ pietiekami augsti griesti

+ moderns bāzes aprīkojums

- mazi sēdekļi

- pārāk smags 1.0 dzinējam

- 18" riteņi krata

Dzinējs: 999 ccm, R3 turbo

Jauda: 110

Paātrinājums: 10,9

Patēriņš: 5,9

CO2: 134 g/km

Cena: 28 195*

*) testa auto cena 30 367 eiro. Taigo sākuma cena 19 900 eiro.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu