Braukšana ar sporta kabrioletu Latvijā ikdienā: tas ir iespējams pat aukstā laikā

Jaguar F-Type FOTO: Jaguar

Diskusijās par sportiskiem auto bieži dzirdams, ka neviens kabriolets un kupeja ikdienai neder un, lai izbaudītu dinamiku, nepieciešams visjaudīgākais dzinējs. Abi šie apgalvojumi ir nepareizi un nevajadzīgi mudina cilvēkus, kuri apsver sportiska auto pirkšanu, apšaubīt šo ieceri. Patiesībā stilīga un dinamiska modeļa izvēle ir racionāls lēmums, kas sniegs arī emocionālu gandarījumu.

Daudzi auto entuziasti ir gatavi apliecināt, ka sportiska kupeja un kabriolets var būt lieliska ikdienas automašīna. Ņemot vērā koroziju veicinošo sāls maisījumu, kas ziemā joprojām tiek bērts uz mūsu ceļiem, Latvijā lielākā daļa šādu auto ziemā tiek turēti garāžā, tāpēc reāli tos var ieraudzīt siltajā sezonā. Tomēr šādu auto netrūkst, un to klāsts ar katru gadu paplašinās – sākot ar veco Nissan 200SX un beidzot ar jauno BMW 8. sērijas kupeju.

Mazākas jaudas dzinējiem ir savas priekšrocības

Ražotāji rūpējas arī, lai katrs autobraucējs varētu izvēlēties sev tieši tādu modeļa versiju, kas vislabāk atbilst viņa vajadzībām un lietošanas specifikai. Piemēram, ja plānojat Jaguar F-Type sportisko kupeju izmantot kā ikdienas transportlīdzekli, pietiktu, ja tam būtu četru cilindru turbomotors, nevis V8 kompresordzinējs. Lielākajā daļā situāciju uz ceļa pietiks ar piedāvātajiem 300 zirgspēkiem, turklāt tam ir arī citas priekšrocības, piemēram, daudz pievilcīgāka cena un mazāks degvielas patēriņš.

Jaguar F-Type FOTO: Jaguar

Autosportists Karolis Raišis uzskata, ka ikdienai Jaguar F-Type ar četru cilindru motoru būtu pat piemērotāks nekā ar V8. Viņš arī paskaidro: mazjaudīgāks dzinējs pēc mazākā pieskāriena akseleratora pedālim nereaģēs tik asi kā V8, turklāt mašīnai būs labāka saķere ar ceļu. "Manuprāt, skaista mašīna kombinācijā ar ekonomiskāku un ekoloģiskāku dzinēju ir ļoti labs variants. Tāpat jāņem vērā, ka ar četrcilindru dzinēju pilsētā jūs jutīsieties komfortablāk. Pat sportiskais hečbeks jeb hot-hatch ne vienmēr ir tik patīkams kā tā paša modeļa vienkāršākā versija, piemēram, ar pieticīgāko 1,3 litru dzinēju. Plus ar pēdējo vismaz varēsiet izmantot visu dzinēja spēku un nejust griezes momenta kritumu," skaidro Karolis.

Sportiska kupeja ir ne mazāk racionāla izvēle kā jebkura cita veida mašīna. Īpaši tad, ja vadītājs parasti brauc viens. Sēžot sportiskā auto, jūs ne tikai nevadāsiet līdzi tukšu vietu, bet arī pats brauciens būs patīkamāks. "Tas ir forši – nopirkt mašīnu, kurā ir tikai divas sēdvietas. Nav pat vajadzīgs visjaudīgākais modelis. Mazākas jaudas dzinējs ir kompaktāks un vieglāks, un, ja neplānojat katru nedēļas nogali doties sacīkšu trasē, šāds optimāli sabalansēts auto ikdienai būs ideāls," saka autosportists.

Pārāk racionāli pirkumi ne vienmēr sagādā gandarījumu

Tiem, kas apsver sportiska auto iegādi, bet nespēj izlemt, kuru veidu izvēlēties – kupeju vai kabrioletu, Karolis Raišis iesaka daudz neprātot un pirkt kabrioletu. Viņš joko, ka vajadzētu sekot britu piemēram – pat slikti laikapstākļi viņus neattur no braukšanas ar nolaistu jumtu. "Ar sportisku kabrioletu var braukt ne tikai tad, kad ārā ir silts un debesīs nav ne mākoņa. Patiesībā nav pat silti jāģērbjas – īpašie aerodinamikas un siltā gaisa risinājumi nodrošina vajadzīgo komfortu. Lai gan no ārpuses var izskatīties citādi..." norāda autosportists.

Sportiskais sortiments Latvijas jauno auto tirgū ir visai pieticīgs, taču bez Jaguar F-Type šajā cenu kategorijā ir arī tādi modeļi kā BMW Z4, Toyota Supra un Porsche 718 Cayman. Visus tos var aprīkot ar mazākas jaudas četru cilindru dzinēju, un to dinamiskie parametri ir ļoti līdzīgi.

Automaģistrāle. Ilustratīvs attēls FOTO: Shutterstock

Taču Karolis liek aiz auss, ka par ekskluzīviem šajā segmentā var saukt tikai britu zīmola braucamos. Porsche mašīnas jau sen tiek uzskatītas par masveida produkciju, bet Jaguar modeļi šādu statusu pilnīgi noteikti tik drīz nesasniegs. Tāpēc cilvēkiem, kas ielās vēlas izcelties un pievērst sev uzmanību, vajadzētu izvērtēt tieši Lielbritānijā ražotos kandidātus.

“Vācieši koncentrējas uz racionāliem apsvērumiem un visu rūpīgi aprēķina. Skatoties tikai pēc skaitļiem, viss ir labi, bet – tas nesniedz papildu emocijas un īpašu gandarījumu par pirkumu," saka auto entuziasts.

Rezumējot Karolis Raišis secina – reizi gadā sportisko auto īpašnieki, iespējams, nonāks situācijā, kad 407 litru Jaguar F-Type bagāžniekā nebūs vietas visām mantām vai pietrūks kādas sēdvietas. Taču tas ir tikai mazs trūkums uz šī auto tipa vizuālo īpašību un braukšanas prieka fona.

Uz augšu
Back