Sīvā konkurence auto industrijā mainījusi cilvēku attieksmi

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Hyundai i30 N
Hyundai i30 N Foto: Hyundai

Mainīt tēlu nav viegli. Lai to izdarītu, ir jāsāk ar pašiem pamatiem. Auto ražotāji, kas ievēro šo noteikumu, ar katru gadu gūst aizvien lielākus panākumus. Aptaujas apliecina: tas, ka sīvās konkurences dēļ uzņēmumi kļūst labāki, cilvēkiem nāk tikai par labu.

Šajā ziņā viens no labākajiem piemēriem auto nozarē ir Hyundai. Dienvidkorejas zīmolam izdevies pierādīt, ka viss ir iespējams, – lai gan debija Eiropā un ASV bija visnotaļ komplicēta, tagad šīs mašīnas konkurē ar tirgus vecmeistariem un dažās jomās tos pat pārspēj. Būtiski situāciju mainīja zīmola daudzu gadu centieni radīt augstvērtīgu apdari un panākt uzticēšanos saviem ražojumiem. Tieši milzīgie ieguldījumi kvalitātē salīdzinoši īsā laikā ir pilnībā pārveidojuši šī uzņēmuma tēlu.

Pārmaiņas ir redzamas arī uzticamības reitingos. Vienā no lielākajām klientu atsauksmju platformām Consumer Report kompānija Hyundai stabili ieņem vietu pirmajā desmitniekā. Korejiešiem izdevies apsteigt pat tādus grandus kā Audi un Tesla. Savukārt J.D. Power eksperti, kas apstrādā lielu datu apjomu, gan pavisam jauniem, gan trīs gadus veciem Dienvidkorejas zīmola modeļiem ir piešķīruši visaugstāko uzticamības vērtējumu. Šajā reitingā galīgo vērtējumu vienmēr nosaka, ņemot vērā klientu atsauksmes gan par nozīmīgām problēmām, gan pat sīkākajām kaitēm.

Cilvēku attieksme kļuvusi citāda

Eiropiešu kvalitātes prasības jaunajiem auto ir ārkārtīgi augstas, un Hyundai tam ir spilgts apliecinājums. Dienvidkorejas ražotāja debija Eiropā nebija viegla, taču ieguldījumi kvalitātē beidzot devuši vēlamo rezultātu. Eksperti norāda, ka Eiropas zīmoli, piemēram, Audi, Volkswagen un Opel, ir uzkrājuši daudzu gadu pieredzi un visiem ir labi zināmi. Savulaik Hyundai sāka ar Accent un tamlīdzīgiem modeļiem, kas biedēja ar grabošām plastmasas detaļām. Jā, tie bija lētāki, tomēr nekādu citu priekšrocību tiem nebija. Pēc tam, kad montāžas un materiālu kvalitāte ievērojami uzlabojās, eiropieši uz šo zīmolu sāka raudzīties pavisam citādi.

Ilgu laiku kvalitātes etalons bija vācu ražojumi. Tagad ir pienācis laiks, kad zīmoli no citiem kontinentiem vecos spēlētājus ir panākuši un dažās jomās pat apsteiguši. Piemēram, analizējot interjera materiālu kvalitāti, jau minētā Hyundai modelis Tucson ir visnotaļ augstā līmenī – šur tur ir arī alumīnija detaļas un citi dārgāki materiāli.

Uz priekšu nevis soļiem, bet lēcieniem

Daudzu ražotāju mašīnu inženiertehniskais līmenis gadu gaitā ir kļuvis līdzīgs, kas visvairāk saistīts ar ievērojamu uzticamības un materiālu kvalitātes pieaugumu. Dienvidkorejas uzņēmumu progress Eiropā bijis ļoti interesants process. Kamēr daži zīmoli uz priekšu virzās it kā pēc inerces un neizkāpjot no savas komforta zonas, korejieši nepārtraukti uzlabo savas tehnoloģijas, kā arī dizainu un tādējādi veic iespaidīgu lēcienu uz priekšu. 

Vēl viena lieta ir moderno tehnoloģiju uzticamība. Eiropas ražotāji ne vienmēr pienācīgi testē jaunievedumus, jo steidzas tos pēc iespējas ātrāk ieviest, savukārt korejieši tā nedara, jo nevar atļauties sabojāt savu tik rūpīgi veidoto tēlu.

Hyundai Tucson
Hyundai Tucson Foto: Hyundai
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu