Šajā pašā programmā tiek strādāts arī pie pieskāriena tehnoloģijas, kas izpaužas kā iedarbināšanas pogā vai stūrē iestrādāti infrasarkano staru sensori. Tie spīdina staru cauri vadītāja pirkstu ādai un mēra alkohola koncentrāciju asinīs. Dzērāja pieķeršanas gadījumā rīcība ir identiska izelpas tehnoloģijai.
Otrs risinājums ir Vadīšanas monitorēšanas un palīdzības sistēma jeb Driving monitoring and assistance systems (DMAS), kas nemitīgi vēro automašīnas pārvietošanos uz ceļa. Tā vērtē stūrēšanu, bremzēšanu, braukšanas trajektoriju, un, ja sistēmai rodas aizdomas, ka vadītājs nav pietiekami modrs, jo mašīna bieži pietuvojas joslas sadalošajām līnijām vai arī šofera rokas pārāk bieži atlaižas no stūres, tā iedarbina braukšanas asistentus, kas daļēji pārņem stūrēšanu un iedarbina automātisko bremzēšanas sistēmu. Vienlaikus DMAS aicina vadītāju apstāties un atpūsties. Par to jau tagad var pārliecināties jaunākās paaudzes automašīnu īpašnieki. Radikālā versijā šī sistēma vienkārši nobrauks ceļa malā, apturēs spēkratu un neļaus turpināt braucienu.
Automašīna ar pajūga funkciju
Nākamais lielais solis iereibušu šoferu atstumšanai no stūres rata būs pieejams līdz ar autonomo automašīnu ierašanos. Zināmā mērā tā būs atgriešanās pagātnē, kad saimnieks pēc kroga apmeklējuma ievēlās ratos un lika zirgam viņu aizgādāt līdz savai sētai. Pašbraucošās automašīnas spēs izdarīt to pašu – droši izlīkumot pa ielām un ceļiem un piebraukt pie pašām namdurvīm, kamēr īpašnieks krēslā aizmidzis atskurbs.
Lielākā daļa minēto tehnoloģiju būs vai ir pieejamas vien jaunākās paaudzes automašīnās, savukārt dzērājšoferi bieži vien mēdz vadīt spēkratus, kuru vējstiklus joprojām nākas atvērt manuāli. Tādēļ šobrīd prātīgākā ideja ir braukšanas dienā nelietot alkoholu. Ja ļoti gribas izjust iemīļotā dzēriena garšu, var iemalkot kaut ko no plašā bezalkoholisko dzērienu klāsta, piemēram, "Lāčplēša" bezalkoholisko alu.
Raksts tapis sadarbībā ar bezalkoholisko alu "Lāčplēsis".