Atsākta Sarkandaugavas pārvada būvniecība

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Ilustratīvs attēls.
Ilustratīvs attēls. Foto: Evija Trifanova/LETA

Sarkandaugavas pārvada būvnieki pilnsabiedrības "Personu apvienība OTC" pagājušajā nedēļā pakāpeniski atsākuši pārvada būvdarbas, taču vienošanās par pieaugošo izmaksu kompensāciju ar Rīgas domes Satiksmes departamentu vēl neesot panākta, informē pilnsabiedrības dalībnieka "LNK Industries" pārstāvji.

Kompānijā norāda, ka sarunas ar pasūtītāju par būvizmaksu cenu pieaguma kompensāciju turpinās, taču neskatoties uz to, darbi uz pārvada pakāpeniski tiek atsākti. Notiek pārrunas ar apakšuzņēmējiem par iespējamo laika grafiku, ņemot vērā materiālu pieejamību un izmaksas.

"LNK Industries" pārstāvji skaidro, ka būvnieki izprot objekta nozīmi rīdziniekiem un Pierīgas iedzīvotājiem. Tāpat būvnieku pārstāvji pauda cerību, ka arī no pasūtītāja puses sekos atbildīga rīcība, lai mazinātu būvnieka zaudējumus, kas rodas dēļ anormāla būvniecības materiālu izmaksu pieauguma, un pārvada būvdarbus šogad būs iespējams pabeigt.

Jau ziņots, ka Sarkandaugavas pārvada Rīgā būvnieki iepriekš bija lūguši pagarināt darbu tehnoloģisko pārtraukumu līdz 16.maijam. Sarkandaugavas satiksmes pārvadā līdz 2.maijam bija tehnoloģiskais pārtraukums, kas iepriekš tika pagarināts, pamatojoties ar darbu veikšanai nepiemērotiem meteoroloģiskiem laikapstākļiem. Darbu izpildei bija nepiemērota gaisa temperatūra.

Pašvaldībā informēja, ka 2.maijā Rīgas domes Satiksmes departaments no pilnsabiedrības "Personu apvienība OTC" saņēma vēstuli ar lūgumu pagarināt tehnoloģisko pārtraukumu līdz 16.maijam.

Būvuzņēmējs norāda, ka pagarinājums nepieciešams saistībā ar darbu veikšanai nepieciešamo materiālu piegāžu kavējumiem.

Attiecībā uz izmaksu sadārdzinājumu, būvuzņēmējs ir iesniedzis Satiksmes departamentam būvizmaksu sadārdzinājuma kalkulācijas uz atlikušajiem darbiem objektā.

Departaments izskata iesniegtos pamatojošos dokumentus ar pielikumiem, tomēr ir nepieciešama papildu informācija, skaidro domē. Tāpat, pirms to saskaņošanas, ir nepieciešams saņemt apstiprinājumu no Centrālās finanšu un līgumu aģentūras par to atbilstību.

Pašvaldībā skaidro, ka izmaksu pieaugums par laika periodu pēc 2022.gada 24.februāra tiek rūpīgi izvērtēts, tam jābūt dokumentāli pierādāmam un tas lielā mērā atkarīgs no būvuzņēmēja iesniegtās dokumentācijas.

Šobrīd ir izstrādāta valdības, pašvaldību, "Latvijas Valsts ceļu" metodoloģija ceļu būvniecības līgumu sadārdzinājumu kompensēšanai. Kā iepriekš norādījis arī Rīgas domes vicemērs Vilnis Ķirsis (JV), tad tā tiks izmantota būvniecības līgumu sadārdzinājumu kompensēšanai.

Jau ziņots, ka Sarkandaugavas satiksmes pārvada būvdarbi ir apturēti, un tos plānots atsākt tad, kad tiks panākta vienošanās ar pasūtītāju - Rīgas domes Satiksmes departamentu - par līgumcenas pārskatīšanu būvizstrādājumu izmaksu pieauguma dēļ, pavēstīja būvdarbu veicēja - pilnsabiedrības "Personu apvienība OTC" - pārstāvji.

Pilnsabiedrību veido būvuzņēmums AS "LNK Industries", ceļu būves firma SIA "Binders" un SIA "LT Betons" (iepriekšējais nosaukums - "Latvijas tilti"). Būvuzņēmēji vairākkārt esot vērsušies pie pasūtītāja ar aicinājumu pārskatīt līgumcenu atbilstoši spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem, bet pagaidām tas nav noticis.

Būvnieku pārstāvji neatklāja, par cik lielu pārvada būvniecības izmaksu sadārdzinājumu ir runa.

Būvnieku pārstāvji norāda, ka būvizstrādājumu izmaksas ir būtiski pieaugušas pēc Krievija iebrukuma Ukrainā un tam sekojušajām starptautiskajām sankcijām pret Krieviju un Baltkrieviju. Atsevišķās būvizstrādājumu kategorijās cenas kāpušas pat vairākkārt, ir arī tādi materiāli, kuru pieejamība ir ļoti apgrūtināta, piemēram, dzelzs un tērauda izstrādājumi.

Sarkandaugavas pārvada izbūves mērķis ir sakārtot ielu tīklu šajā apkārtnē, kas uzņem galveno tranzīta plūsmu maršrutā no Brīvības ielas līdz Viestura prospektam uz Rīgas ostu. Pārvadu plānots izbūvēt līdz 2023.gada beigām.

Līguma summa bez pievienotā vērtības nodokļa ir 35,11 miljoni eiro. 27 miljonus eiro no būvniecības izmaksām plānots segt no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējuma, vienu miljonu eiro - no valsts budžeta, bet pārējo - no pašvaldības līdzekļiem.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu