S, 13.08.2022.

Uzņēmums atgādina: taromātā nevar nodot pudeles bez etiķetēm

TVNET/LETA
Uzņēmums atgādina: taromātā nevar nodot pudeles bez etiķetēm
Facebook LinkedIn Draugiem Twitter
Comments
Latvijas depozīta sistēmas āra kiosks Nometņu ielā pie "Maxima XX" veikala.
Latvijas depozīta sistēmas āra kiosks Nometņu ielā pie "Maxima XX" veikala. Foto: Evija Trifanova/LETA

Lai pēc Jāņiem taromātos varētu nodot atkārtoti uzpildāmo tukšo taru, vajadzētu izvairīties no pilno pudeļu dzesēšanas ūdenī, jo tādā veidā pudelēm var atlīmēties etiķetes un taromāti tās nepieņems, informēja SIA "Depozīta iepakojuma operators" (DIO) valdes priekšsēdētājs Miks Stūrītis.

Atkārtoti uzpildāmajām stikla pudelēm, kurām depozīta zīme ir ar apzīmējumu "AU", ražotāji izmanto etiķetes, kuras, ilgstoši mērcējot, var atdalīties. Tas ir nepieciešams, lai pudeli varētu viegli nomazgāt un uzpildīt atkārtoti. Tādēļ šādas pudeles ieteicams dzesēt ledusskapī vai pagrabā, lai izvairītos no situācijas, kad etiķete tiek bojāta vai atdalās no pudeles, iesaka Stūrītis.

Savukārt vienreiz lietojamo PET un stikla pudeļu, kā arī skārdeņu etiķetēm saskaņā ar DIO nosacījumiem ir jābūt ūdensizturīgām, līdz ar to šādus iepakojumus var droši dzesēt ūdenī un pēc tam nodot taromātos.

Depozīta sistēmas operators arī iesaka rūpīgi izvēlēties depozīta punktu, kurā nodot tukšos iepakojumus pēc svinībām. "Ņemot vērā, ka dzērienu patēriņš svētku laikā būs lielāks nekā ikdienā, pie depozīta punktiem var veidoties rindas, tādēļ aicinām iepakojumus nodot lielākos depozīta punktos, kuros atrodas lieljaudas taromāti," iesaka DIO valdes priekšsēdētājs.

Kā vēstīts, dzērienu ražotāji šogad maijā Latvijas tirgū laiduši 38 miljonus depozīta iepakojuma vienību, kas ir par 36% vairāk nekā aprīlī.

Tostarp tirgū maijā visvairāk laists PET iepakojums, veidojot 45%. Otrs populārākais iepakojumu veids bija skārdenes, kuras maijā veidoja 27% no depozīta produktiem. Savukārt atkārtoti uzpildāmajās stikla pudelēs bija iepildīti 22%, bet vienreiz lietojamās stikla pudelēs - 6% depozīta produktu.

Apkopotie dati arī liecina, ka 49% no tirgū laistajiem produktiem bija dažādi bezalkoholiskie dzērieni, 48% - alus, bet 3% - alkoholiskie kokteiļi.

Vienlaikus DIO pārstāvji atgādina, ka noslēdzoties pārejas periodam, kas ilgs līdz 31.jūlijam, veikalu plauktos drīkstēs atrasties tikai ar Latvijas depozīta zīmi marķēti produkti.

Tēmas
Aktuālais šodien
Jaunākās ziņas
Svarīgākais
Uz augšu