Starp citu, nevar arī teikt, ka viņi nemaz neizmanto Google Android vai Apple iOS, jo visos jaunajos auto modeļos viedtālruni ir iespējams pieslēgt multimediju sistēmai, lai straumētu mūziku vai lietotu navigāciju, un to izmanto absolūti lielākā daļa braucēju.
Tomēr tas nenozīmē, ka automobiļu multimediju sistēmas pamatā ir lielās viedtālruņu platformas. Gluži otrādi: parasti auto ražotājiem ir veselas nodaļas, kas neatlaidīgi rada ekskluzīvas, tikai savām mašīnām domātas sistēmas. Turklāt daudzi uzņēmumi šim mērķim izmanto ne tikai savu darbinieku talantus, bet arī sadarbojas ar pazīstamiem industrijas smagsvariem, piemēram, Continental un Bosch.
Pirmais iemesls, kāpēc kompānijas vēlas pašas veidot savu mašīnu smadzenes, ir identitātes jautājums. Uzņēmumiem, kuri spēj radīt ko labu, ir daudz lielāka rīcības brīvība un iespēja klientiem piedāvāt kaut ko unikālu. Lai arī tas prasa lielus ieguldījumus, strādāt šādā veidā ir vieglāk nekā tad, ja savas vēlmes jāmēģina salāgot ar kāda cita uzņēmuma radīta produkta tehniskajām iespējām.
Izstrādājot risinājumus pašiem savās nodaļās, ražotāji ir brīvi izlemt, kādas fiziskās un skārienpogas piedāvāt vadītājiem un pasažieriem, kuru saskarnes daļu rādīt ekrānā, kuru izcelt kā momentā pieejamu un kuru izvietot kaut kur dziļāk. Vai - kā veidot piktogrammas, krāsas u.tml. Tas viss veido unikālu lietošanas pieredzi. Savukārt vadītājs, reiz iepazinis veiksmīgu risinājumu, to gribēs arī savā nākamajā auto.