Kamēr daudzi Latvijas iedzīvotāji ar bažām domā par tuvojošos ziemu, vairāku Jaunmārupes namu iedzīvotāji nonākuši neapskaužamā situācijā. Sākumā tiem paziņoja, ka siltuma piegādātājs SIA “Sabiedrība Mārupe” vienpusēji atkāpjas no līguma izpildes un no šā gada 1.jūlija vairs nevarēs nodrošināt siltuma, tostarp karstā ūdens, piegādi, taču, dienu pirms lēmums stājās spēkā, iedzīvotāji saņēma vēl vienu ziņu. SIA “Sabiedrība Mārupe” piedāvāja atjaunot pakalpojumu sniegšanu, bet par gandrīz četras reizes lielāku tarifu, kuru turklāt nav apstiprinājusi Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK).
Dienu pirms lēmums stājās spēkā, 29.jūnijā, NĪP saņēmusi vēstuli no SIA “Sabiedrība Mārupe”, kurā piedāvāts noslēgt jaunu līgumu par siltuma un karstā ūdens apgādi. Tajā uzņēmums, kurš pirms nepilna mēneša paziņoja, ka nevar izpildīt iepriekšējā līguma noteikumus, piedāvāja noslēgt jaunu līgumu par siltumenerģijas nodrošināšanu par teju četras reizes augstāku tarifu nekā iepriekš. NĪP līgumu parakstījusi.
Kārlis stāsta, ka līgums parakstīts bez mājas iedzīvotāju piekrišanas vai kopsapulces, praktiski nostādot iedzīvotājus fakta priekša. "NĪP pārstāvis teica: "Jūs taču gribēsiet karsto ūdeni arī pēc 1.jūlija, vai ne?"" atklāj Kārlis. Pārvaldnieks gan noraida, ka būtu ko tādu sacījis, tāpat arī lēmuma saskaņošana ar mājas iedzīvotājiem neesot obligāta. "Līdz šai dienai neviens no abu minēto māju īpašniekiem nav pieprasījis atcelt līgumu, nemaksāt avansa summu vai atteikties no karstā ūdens. Saskaņojums ar katru īpašnieku nav obligāta prasība. Pārvaldnieks izvēlējās nodrošināt mājas ar karsto ūdeni pēc 1.jūlija," pausts NĪP sniegtajā atbildē.