Populārākie spēkrati toreiz un tagad: kā mainījušās autovadītāju vēlmes 30 gadu laikā?

TVNET Auto
Populārākie spēkrati toreiz un tagad: kā mainījušās autovadītāju vēlmes 30 gadu laikā?
Facebook LinkedIn Draugiem Twitter
Comments
Ilustratīvs attēls.
Ilustratīvs attēls. Foto: Karolis Kavolelis/Shutterstock

Kā pēdējo 30 gadu laikā ir mainījušās autovadītāju izvēles? Kādas markas un cik daudz mēs pirkām? Kas notika 90. gados, tūkstošgades sākumā un krīzes gados? "Longo Group" nolēmis analizēt pēdējās trīs desmitgades automašīnu tirgū Latvijā.

Redzams automašīnu iegādes vilnis "treknajos" gados, kad pieprasījums palielinājās trīs reizes, nākamajā desmitgadē samazinoties divreiz. Novērojama arī milzīga "Audi" popularitāte no 1990. līdz 1999. gadam, kad to iegādājās katrs piektais, un pēc tam sekoja intereses kritums līdz 4% tūkstošgades otrajā desmitgadē.

Kopumā šo gadu statistika uzrāda daudzas interesantas tendences mūsu sabiedrības attīstībā, stāsta "Longo Latvia" pārdošanas vadītājs Jānis Vīndedzis.

Pirmoreiz reģistrēto automašīnu TOP pa gadiem:

90-tie gadi:

  • "Volkswagen" – 25%
  • "Audi" – 25%
  • "BMW" – 6%

2000. līdz 2009. gads:

  • "Volkswagen" – 14%
  • "Volvo" – 11%
  • "Audi" – 8%

2010. līdz 2019. gads:

  • "Volkswagen" – 14%
  • "Toyota" – 8%
  • "Volvo" – 6%

Analizējot datus par pirmreizēji reģistrētām automašīnām, novērojams, ka deviņdesmitajos gados "Audi" un "Volkswagen" sadalīja tirgu savā starpā, kopā veidojot veselus 50% no visām pirmreizēji reģistrētām automašīnām valstī.

Popularitāti sāka iegūt arī tādas markas kā BMW un "Opel", katrs no tiem veidoja 6% vai pa 10 tūkstošiem pirmreizēji reģistrēto auto. Neatpalika arī "Mercedes", saglabājot pozīciju ar 10 tūkstošiem jaunu automašīnu.

"Treknajos" gados (2000.-2009. gads) bilde jau mainījās: "Volkswagen" beidzot atbīdīja "Audi" trešajā vietā.

"Vienlaikus redzams, ka automašīnu tirgū ir parādījusies plaša izvēle un pieaugusi iedzīvotāju pirktspēja: 90. gados "Audi" un "Volkswagen" veidoja pusi no visiem iegādātajiem auto, bet tūkstošgades pirmajā desmitgadē attiecīgi tikai 14% un 8%. Interesanti, ka to īpatsvars starp visām pirmreizēji reģistrētajām automašīnām samazinājās vairākas reizes, bet automašīnu skaits praktiski nemainījās. 90. gados bija reģistrēti 42 374 "Volkswagen", bet divtūkstošajos – 69 110. "Audi" 90. gados reģistrēja 41 570 reizes, bet jaunās tūkstošgades pirmajā desmitgadē – 40 569. Tas uzskatāmi parāda, cik ļoti ir audzis iegādāto automašīnu skaits: ja 90. gados CSDD pirmo reizi reģistrētas kopumā 168,5 tūkstoši automašīnas, tad divtūkstošajos jau 481 tūkstoši. To skaits ir trīskāršojies!" stāstīja Vīndedzis.

Pēdējā desmitgadē (no 2010. līdz 2019. gadam) lietotās automašīnas pirka jau ne tik aktīvi, un jaunu automašīnu reģistrāciju skaits samazinājās divas reizes. Dati arī liecina, ka "Audi" popularitāte šajā periodā kritās vēl vairāk, veidojot tikai 4%, kas ir sešas reizes mazāk nekā 90. gados.

Savukārt "Volvo", "Volkswagen" un "Toyota" nostiprināja savas pozīcijas populārāko automašīnu marku trijniekā. Lielāks kļuva arī pieprasījums pēc tādiem zīmoliem kā "Škoda" un "Opel".

"Longo Group" darbības pēdējos trijos gados uzņēmums novērojis, ka "Škoda", "Volvo", "Volkswagen" un "Opel" ir vispieprasītākās automašīnas tirgū.

"Tās ir drošas, ērtas, un to uzturēšana neizmaksā pārāk dārgi. Šī ir lieliska izvēle arī jaunajiem autovadītājiem, ģimenēm un senioriem," skaidroja Vīndedzis, piebilstot: ja neesat pārliecināts, kāds auto jums būtu piemērots un ērts lietošanā, nekas neaizstāj klātienes konsultāciju ar zinošiem jomas speciālistiem.

Tēmas
Nepalaid garām!
Uz augšu