Par atrašanos odometru krāpniecības TOP pirmajā vietā liecina portāla "carVertical" veiktā pētījuma dati. Pētījuma laikā tika pārbaudīti teju 900 000 spēkratu, lai noskaidrotu valstis ar lielāko automašīnu skaitu, kurām ir konstatētas odometru manipulācijas pazīmes.
No 23 valstīm Latvija ierindojas pirmajā vietā ar 24.08%, tad seko Rumānija ar 19.83%, Igaunija ar 18.95%, Lietuva ar 18.34%, un TOP 5 noslēdz Krievija - 17.43%. Vismazāk krāpnieku konstatēts Beļģijā.
"Uzskatu, ka Latvijai ir jāseko Igaunijas piemēram. Proti, ja automašīnas odometra rādītājs pārdošanas brīdī ir mazāks, nekā to pērkot, CSDD ir jāveic publiska atzīme reģistrā un automašīnas vēsturē tehniskajā pasē pie lauciņa "piezīmes"," uzsver Kulbergs.
Pērn Igaunijā pieņēmusi lēmumu ar likuma spēku aizliegt jebkādas manipulācijas ar odometru rādītājiem. Igaunijas Transporta administrācija izmanto Eiropas transportlīdzekļu un vadītāja apliecību informācijas sistēmas (EUCARIS) datus, lai noskaidrotu Igaunijā ievesto transportlīdzekļu faktisko nobraukumu.
Portāla "AutoDNA" dati liecina, ka 2021.gadā Latvijā no 54 242 importētām lietotām automašīnām ar kopējo vērtību 133 miljoni eiro, 18 948 spēkratiem tika fiksēti attīti odometri. Manipulējot ar odometru rādījumiem par vidēji 125 000 kilometriem, automašīnas vērtība tiek mākslīgi palielināta par 22%. Tas nozīmē, ka lietotu auto pircējiem ik gadu tiek nodarīti 24 miljonu eiro zaudējumi, vidēji katram apkrāptajam pircējam zaudējot 1259 eiro.