Vai elektroskūteriem vajadzētu piešķirt numurzīmes, lai mazinātu pārkāpēju skaitu?

TVNET Auto
Vai elektroskūteriem vajadzētu piešķirt numurzīmes, lai mazinātu pārkāpēju skaitu?
Facebook LinkedIn Draugiem Twitter
Comments 2
Ilustratīvs attēls.
Ilustratīvs attēls. Foto: Edijs Pālens/LETA

Par pārgalvīgiem un agresīviem elektroskrejriteņu vadītājiem pilsētas ielās cilvēki sūdzas gan policijai, gan plašsaziņas līdzekļiem. Kādam iedzīvotājam radusies ideja pārgalvīgo braucēju kontrolei – reģistrācijas numura zīme gluži kā automašīnai, lai var ērti ziņot par pārkāpumiem, vēsta Latvijas Televīzijas raidījums "4. studija".

Rīgas ielās patlaban dominē divu Igaunijas kompāniju skrejriteņi.

Raidījums abu uzņēmumu pārstāvjiem vaicāja, vai ir iespēja īstenot ierosināto un katram skrejritenim pielikt numuru, tādā veidā iesaistot arī garāmgājējus un citus dalībniekus, lai ziņotu par pārkāpējiem.

"Tools" skrejriteņu nomas vadītājs Latvijā Raivis Ozoliņš raidījumam pauda, ka uzņēmums saskata tajā administratīvi lielāku slogu visai sistēmai, operatoriem.

Kā piemēru Ozoliņš minēja Igauniju, kur uzņēmumam, lielākajiem operatoriem, ir sadarbība ar policiju un tas numurs nav nepieciešams. "Ir nepieciešams vieta un laiks, foto fiksācija, jo numurs neko nenozīmē, vienkārši ir jāpierāda, ka pārkāpts. Uzreiz var dabūt informāciju likumiskā ceļā – kas ir bijis lietotājs, kurš pārkāpis noteikumus."

Savukārt "Bolt" skrejriteņu operāciju speciāliste Latvijā Gerda Kivleniece skaidroja, ka gan "Bolt", gan citu operatoru skrejriteņiem jau ir katram savs identifikācijas numurs.

Ozoliņš ieteica pārkāpējus fotografēt un attēlu iesniegt policijā, kā arī vērsties pie konkrētā operatora lūgt noskaidrot lietotāja datus.

Protams, ne visi var paspēt nofotografēt pārkāpējus. Arī Rīgas pašvaldības policija atzina, ka ir diezgan bezcerīgi fotografēt katru pārkāpumu.

Rīgas dome arī ķērusies vērsim pie ragiem un jau iesniegusi Saeimā savus priekšlikumus likumu grozīšanai, lai ieviestu kārtību Rīgas ielās.

Arī paši skrejriteņu nomas darbinieki cenšas izglītot braucējus, uzstādot dažādus ierobežojumus, vispirms jau ātruma kontroli, kas neļauj braukt ātrāk par 25 kilometriem stundā, samazinot ātrumu pie skolām, bērnudārziem, parkos, kā arī kontrolējot svaru, lai izskaustu tendenci vizināties divatā.

Kā prognozēja gan Rīgas dome, gan policija, gan paši skrejriteņu nomas darbinieki – šie braucamrīki nekur nepazudīs, ar tiem būs jāsadzīvo, jo ielās jau ir ne tikai nomas skrejriteņi, bet arī privātie, tāpēc braukšanas kultūra uz ceļiem visiem kopā būs jāuzlabo.

Video: "4. studijas" sižets

Tēmas
Nepalaid garām!
Uz augšu