Sv, 27.11.2022.

Faktomāts ⟩ Kremļa propagandas "šausmu stāsti" par Polijas plāniem uzbrukt Krievijai

TVNET
Kremļa propagandas "šausmu stāsti" par Polijas plāniem uzbrukt Krievijai
Facebook LinkedIn Draugiem Twitter
Comments
Foto: Shutterstock, TVNET kolāža

Krievijas propagandas mediji novembrī šausminājās par Polijas gaidāmo iesaistīšanos karā pret Krieviju, kas notikšot pēc ASV pavēles. TVNET faktu pārbaudes projekts “Faktomāts” šoreiz aplūko, kā Kremlis izmanto puspatiesības un izrauj informāciju no konteksta, lai attīstītu sev vēlamus naratīvus.

Par to, ka Polija pēc ASV rīkojuma gatavojoties iesaistīties karā pret Krieviju, šomēnes ziņoja virkne Krievijas propagandas mediju, tostarp aģentūra “RIA Novosti”, televīzijas kanāls NTV, kā arī Krievijas propagandists Vladimirs Solovjovs.

Krievijas propagandisti savos materiālos atsaucās uz autoritatīvo Polijas laikrakstu “Gazeta Wyborcza”, kas savā materiālā citējot “poļu politologu Lešeku Sikuļski”. Uzmanību tam, ka Krievijas propagandisti aktīvi iztirzā it kā Polijas laikrakstā vēstīto, pirmais pievērsa Krievijas izdevums  “The Insider”.

Polijas laikraksts “Gazeta Wyborcza” 16.novembrī tiešām publicēja komentāru, kura virsrakstā bija vārdi “Polijas valdība gatavojas karam Austrumos”. Tomēr tā arī ir vienīgā patiesība Krievijas propagandistu stāstā.

Pirmkārt, “Gazeta Wyborcza” publicētā komentāra pilnais virsraksts ir “Prokrieviskā propaganda sanāksmē Poznaņā. “Polijas valdība gatavojas karam Austrumos””.

Otrkārt, šis komentārs neanalizē Polijas iespējamo iesaistīšanos karā pret Krieviju, bet gan ir veltīts Lešeka Sikuļska izteikumiem pasākumā Poznaņas grāmatu veikalā “Sursum Corda”.

“Gazeta Wyborcza” komentārā Sikuļskis nodēvēts nevis par “politologu”, kā to pasniedz Krievijas propagandisti, bet gan par “prokrievisko propagandistu”.

Poznaņas grāmatnīca “Sursum Corda” regulāri rīko pasākumus, kuros piedalās konservatīvie žurnālisti, Covid-19 pandēmijas noliedzēji un antivakseri, kā arī dažādu sazvērestības teoriju atbalstītāji.

“Gazeta Wyborcza” atgādina, ka tieši šajā grāmatnīcā ar saviem sekotājiem tikās arī Staņislavs Mihalkevičs - Polijas publicists, kurš pazīstams ar saviem regulārajiem antisemītiskajiem izteikumiem.

Lai arī “Gazeta Wyborcza” komentārā tiešām tiek citēts Sikuļskis, viņa izteikumi netika ņemti nopietni jeb kā to mēģināja pasniegt Krieivjas propaganda.

“Gazeta Wyborcza” uzsver, ka pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā Sikuļskis sāka atspoguļot Krievijas propagandas naratīvus. Piemēram, viņš ar sociālo tīklu starpniecību izteicās, ka Polijai nevajadzētu palīdzēt Ukrainai, jo šāda rīcība nozīmējot, ka Poliju varot piemeklēt Krievijas atbildes reakcija.

Tēmas
Aktuālais šodien
Jaunākās ziņas
Svarīgākais
Uz augšu