/nginx/o/2025/05/09/16830273t1hd406.jpg)
Pāris pēdējās nedēļas notikušas aktīvas diskusijas par to, ka Rīgā vajadzētu atjaunot nakts sabiedriskā transporta maršrutus, lai rīdzinieki varētu nokļūt mājās. Likumprojektā bija paredzēts lemt par nakts transporta atjaunošanu trijos maršrutos, bet Igors Kļaviņš no “Progresīvajiem” iesniedza priekšlikumu to papildināt ar vēl četriem maršrutiem.
Trīs sākotnējie maršruti tika apstiprināti, bet atlikušie četri ne, jo “Jaunā Vienotība” un “Latvijas attīstībai” šajā balsojumā nolēma atturēties, kamēr Nacionālā apvienība abos nobalsoja “pret”. Kas atgadījās? Viņi nevēlas uzlabot pilsētvidi un padarīt to pieejamāku ikvienam? Vai viņi ienīst rīdziniekus?
Bet “par” otro priekšlikumu nobalsoja tikai “Progresīvie”, “Saskaņa”, “Latvijas krievu savienība” un Jakovs Pliners. Izklausās diezgan neloģiski, un šo noteikti ir vērts apdomāt nedaudz plašāk par pāris izlasītiem sociālo tīklu ierakstiem.
Vispirms atcerējos agras jaunības dzīvi Rīgā. Tolaik nakts transports vēl pastāvēja, un melotu, ja teiktu, ka neizmantoju to gana bieži. Tas kursēja konkrētos laikos, kurus ikviens, kas ar tiem pārvietojās, atcerējās no galvas. Šie laiki principā bija atskaites punkts, kas nozīmēja, ka desmit minūtes iepriekš laiks pamest Vecrīgas veldzējošos apskāvienus.