Otrais noteikums attiecas uz pašu uzlādi. Ieteicams vairīties no pilnas uzlādes un izlādes cikliem.
"Svarīgi ir zināt – elektromobiļiem nošķir divu veidu ietilpību: kopējo un tīro jeb lietderīgo. Dažreiz tās atšķiras pat par 10%. Tas ir tāpēc, ka ražotāji iestrādā zināmu rezervi, lai akumulatoru nevarētu uzlādēt līdz 100% un izlādēt līdz 0%. Pat ja mašīna apstājas un vairs nebrauc, realitātē akumulatorā zināms daudzums vēl ir palicis," skaidro Mendziņš.
Tas tiek darīts, lai pasargātu no tā, ka īpašnieks pats var kaitēt savai mašīnai, piemēram, piepildot līdz 100% un iztukšojot līdz 0%. Turklāt lietotāju dati liecina, ka akumulatoram visdraudzīgākais uzlādes līmenis ir no 20 līdz 80%.
"Ir svarīgi atcerēties – ja elektroauto ilgāku laiku netaisāties izmantot, nevajag atstāt to stāvvietā ar pilnībā uzlādētu vai izlādētu akumulatoru. Tas jūsu mašīnai nebūs veselīgi," piebilst eksperts.
Daži ražotāji ierobežo arī uzlādi, respektīvi – akumulatoru ļauj piepildīt tikai līdz 80%. Tiesa, piemēram, pirms garākiem braucieniem, uzlādes līmeni individuāli var iestatīt uz 100%.
Daļa elektroauto vadītāju var izlemt, cik daudz akumulatoru piepildīt, vai aprēķināt, cik ilgi jālādē līdz vajadzīgajam līmenim. Piemēram, Peugeot e-208, kas ir viens no pieejamākajiem elektroauto Latvijā, akumulatora neto ietilpība ir 45 kWh (kopā 50 kWh), tāpēc to būtu ieteicams lādēt līdz 36 kWh.
Naktī, pieslēdzot mašīnu standarta mājsaimniecības kontaktligzdai, 10 stundu laikā enerģijas rezerves var papildināt par 18–23 kWh. Savukārt sienas lādētājs no 9 līdz 36 kWh jeb no 20 līdz 80% uzlādēs mazāk nekā 4 stundās.