Latvijas Radio: Jaunā iekāpšanas sistēma "Rīgas satiksmes" autobusos atklāj lielu problēmu (5)

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Ilustratīvs attēls.
Ilustratīvs attēls. Foto: Zane Bitere/LETA

No februāra Rīgas sabiedriskajā transportā atsevišķos maršrutos ieviesta iekāpšana pa pirmajām durvīm. Tas ir parādījis pasažieru skaita pieaugumu, kas liecina par lielu bezbiļetnieku skaitu iepriekš, intervijā Latvijas Radio norādīja "Rīgas satiksmes" vadītāja Džineta Innusa.

No 2023. gada sākuma Rīgā ieviesta jauna sabiedriskā transporta biļešu sistēma. Janvārī 60% no visām Rīgas sabiedriskajā transportā reģistrētajām biļetēm bijušas jaunās sistēmas biļetes. Iedzīvotāji izmanto arī jaunieviestās pusotras stundas laika biļetes un jaunās mēnešbiļetes. Nepilni 20% biļešu braucienam tiek reģistrētas ar mobilo lietotni.

Latvijas Radio vēsta, ka aizvien "Rīgas satiksmei" nākas cīnīties ar bezbiļetniekiem sabiedriskajā transportā. "Iepriekš bijuši maršruti, kur pat 33% nebija reģistrējuši biļetes," atklāja Innusa.

Jau ziņots: lai cīnītos ar bezbiļetniekiem, Rīgā no februāra vairākos trolejbusu un autobusu maršrutos ir atjaunota kārtība, kurā pasažieru iekāpšana tiek organizēta tikai pa priekšējām durvīm.

Izmaiņas skars 19 sabiedriskā transporta maršrutus. Šāda kārtība noteikta 13., 20. un 34. trolejbusa maršrutā, kā arī 10., 12., 18., 20., 28., 29., 33., 34., 38., 39., 43., 47., 54., 57., 60. un 63. autobusa maršrutā.

Šo maršrutu transportlīdzekļos pasažieru iekāpšana notiks tikai pa priekšējām durvīm, bet izkāpšana - pa vidējām un aizmugures durvīm.

Brauciens šo maršrutu transportlīdzekļos jāreģistrē pie vadītāja konsoles. Savukārt pasažieriem, kuri braucienu apmaksā ar koda biļetes lietotni, brauciens jāapmaksā, jau kāpjot transporta līdzeklī, un vadītājam jāuzrāda tālrunī redzamais brauciena maksas apstiprinājums.

Tādējādi vadītājs sekos līdzi, lai visi pasažieri veiktu reģistrāciju un samaksātu par braucienu. Pasažieriem ar bērnu ratiem un cilvēkiem ratiņkrēslos iekāpšanas kārtība nemainīsies un notiks pa vidējām durvīm.

Šādas kārtības mērķis ir mainīt pasažieru paradumus tā, lai tie reģistrētu katru braucienu, un samazinātu bezbiļetnieku skaitu. Tāpat ar šādu kārtību iespējams ierobežot to personu skaitu, kuri sabiedriskajā transportā pārvietojas smērējošā vai smakojošā apģērbā.

Projekts, kura laikā iekāpšana sabiedriskā transporta līdzekļos notiek pa priekšējām durvīm, tika sākts 2019.gada vasarā ar mērķi palielināt braucienu reģistrāciju daudzumu par 15%, taču rezultāti liecināja, ka reģistrēto braucienu skaits projektā iesaistītajos maršrutos palielinājās par vairāk nekā 20%.

"Rīgas satiksme" ir Rīgas pašvaldībai pilnībā piederošs uzņēmums, kas 2021.gadā strādāja ar 161,117 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 7,1% mazāks nekā 2020.gadā. Savukārt kompānijas peļņa pieauga 3,1 reizi un bija 3,049 miljoni eiro, liecina kompānijas publiskotā informācija.

Komentāri (5)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu