Pilsētā nav nekādu trūkumu
Elektroauto īpaši piemērots būs tiem, kuru maršruts sastāv no trim segmentiem – mājas, darbs vai cita vieta, kur paliek lielāko daļu laika, kā arī galamērķis, kur tiek pavadītas nedēļas nogales un svētku dienas.
"Šajā gadījumā, ja elektroauto sniedzamība ir aptuveni 400 km, būtu ļoti labi uzstādīt vismaz vienu uzlādes staciju, it īpaši, ja tuvumā nav nevienas publiskās stacijas. Nav nozīmes, vai tā būs mājās vai darbā, svarīgi, lai mašīna tur vienkārši stāvētu. Protams, ne visiem ir šāda iespēja, un var izmantot arī stacijas pilsētā, taču ilgtermiņā savs punkts būs gan izdevīgāks, gan ērtāks. Daudzi uzstāda mājas sienas lādētāju, ar kuru būtībā pietiek, lai pa nakti uzlādētu jebkuru akumulatoru," pieredzē dalās Kārlis Mendziņš.
Ja nedēļas nogales pavadīsiet savā lauku īpašumā, iespējams, pietiks ar vienkāršu mājsaimniecības 220 V elektroligzdu. Taču tad būtu jāpārliecinās, vai īpašumam tiek nodrošināta pietiekama jauda, lai nerastos problēmas ar citu sadzīves ierīču izmantošanu.
"Elektroauto būtība ir tāda, ka tā uzlādei nepieciešams noteikts laiks. Bet mums sava dzīve ir jāorganizē tā, lai tas lādētos tad, kad mēs nebraucam. Varbūt ne katru brīvo brīdi, bet vismaz tajā vietā, kur pavadām vairāk laika. No savas pieredzes varu teikt – ja uzlādi plāno šādi, infrastruktūras nepilnības nav jūtamas," apgalvo eksperts.
Kārlis Mendziņš ir pārliecināts – ja var parūpēties par uzlādi, pilsētā elektromašīnai trūkumu nav. Savukārt priekšrocību ir daudz.