emocijas, piemēram, ja paredzēta kāda uzstāšanās, draudzību, prieku, jā, reizēm arī kādu ķildu ar citiem bērniem, bet tā ir daļa no normālas komunikācijas. Bērni iemācās sacensties, priecāties par uzvarām, sadzīvot ar reizēm, kad uzvar kāds cits.
Sociālo prasmju attīstīšana
Protams, katrs bērns ir atšķirīgs – vieni kļūst patstāvīgi ātrāk, citiem ilgāk nepieciešama būšana ar vecākiem, taču, ja bērnudārza gaitas tiek uzsāktas neilgi pirms skolas sākuma, bērnam var trūkt komunikācijas prasmju ar vienaudžiem. Ja bērns ir ilgstoši bijis kopā ar pieaugušajiem un viņam ir ērti atrasties viņu tuvumā, sarunāties, to varam redzēt, piemēram, kad bērni ir izgājuši āra pastaigā – bērns atrodas un komunicē ar skolotājām, bet nedodas draudzēties un spēlēties ar citiem. Daudzi priecājas, sakot “cik gudrs bērns!”. Jā, iespējams, ka viņš jau lasa nopietnākas grāmatas nekā citi vienaudži, bet tajā pašā laikā nemāk draudzēties, sarunāties un vienoties, piemēram, par spēļu noteikumiem ar citiem bērniem. Kopumā draudzēties ir ļoti sarežģīti, bet bērnudārza vecumā tas notiek daudz vieglāk, turklāt skolotājas ir klātesošas, lai nepieciešamības gadījumā varētu iesaistīties un palīdzēt. Ja pirmsskolā ir ielikti pamati tam, kā sarunāties, spēlēties, veidot draudzības, arī skolas laikā ir daudz vieglāk.
Vēl viens no aspektiem, ko noteikti vērts ņemt vērā, domājot par bērnudārza gaitu uzsākšanas laiku, ir vecāku, bieži vien mammas, mentālā veselība, jo bieži vien tieši mamma ir tā, kura vismaz gadu diendienā ir kopā ar bērnu. Ikvienai mammai ir jāvelta laiks arī sev, pašizaugsmei, attīstībai un arī mammai, tieši tāpat kā bērniem, nepieciešama socializēšanās, tikšanās ar draugiem u.tml.
Protams, bērna emocionālā labsajūta ikdienā ir ārkārtīgi svarīga, tāpēc visam ir jābūt līdzsvarā. Ja bērnam ir veselīgs dienas režīms, viņš neatrodas bērnudārzā no septiņiem rītā līdz septiņiem vakarā, ja arī vecāki kvalitatīvi pavada laiku ar bērnu, tad bērna emocionālās vajadzības tiek nodrošinātas. Galvenais, nenākt galējībās - uzticot bērnu pirmsskolas izglītības iestādei, visa atbildība par viņu nenonāk skolotāju pārziņā, arī vecākiem ir jāturpina līdzdarboties un pavadīt laiku ar bērnu. Veiksmes atslēga ir sadarbība.