No trešdienas ievieš būtiskas satiksmes izmaiņas Gogoļa ielā (1)

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Ilustratīvs attēls.
Ilustratīvs attēls. Foto: Paula Čurkste/LETA

Turpinoties "Rail Baltica" Gogoļa ielas pārvada būvniecībai, lai nodrošinātu būvniecības procesu drošu norisi, naktī no 7. marta uz 8. martu transporta satiksme Gogoļa ielā tiks pārvirzīta uz ielas austrumu pusi jeb Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas pusi, informēja būvnieku pilnsabiedrības "BeReRix" pārstāvji.

Transporta satiksmes organizācija šādā kārtībā plānota līdz 2023. gada rudenim.

Jaunā "Rail Baltica" dzelzceļa pārvada pār Gogoļa ielu būvniecības darbus plānots pabeigt šī gada beigās.

"Rail Baltica" Rīgas Centrālā mezgla būvnieks "BeReRix" sāk jaunu būvniecības posmu - būvdarbus Gogoļa ielas pārvada rietumu pusē. Līdz ar ko, lai nodrošinātu satiksmes nepārtrauktību vienā no noslogotākajām Rīgas centra ielām un varētu turpināt būvniecības darbus, satiksme un gājēju plūsma tiek pārorganizēta uz Gogoļa ielas pārvada austrumu pusi.

Gājēji, autovadītāji un sabiedriskā transporta vadītāji tiek aicināti sekot pilsētvidē izvietotajām norādēm un ceļazīmēm. Jārēķinās, ka ceļā, iespējams, būs nepieciešams pavadīt ilgāku laiku.

Sākot ar nakti uz 8. martu līdz pat 2023. gada rudenim, gājēju pārvietošanās tiks organizēta tikai Gogoļa ielas pārvada austrumu pusē jeb blakus Rīgas Centrālajai dzelzceļa stacijai.

Gogoļa ielā tiks saglabāta ielas līmeņa gājēju pāreja pie Gaiziņa ielas. Gājēju ērtībai tiks ierīkota papildu pagaidu zemes līmeņa gājēju pāreja starp staciju un universālveikalu "Stockmann".

Transportlīdzekļu satiksme tiks organizēta tikai pa Gogoļa ielas austrumu pusi jeb Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas pusē. Šajā zonā virzienā uz pilsētas centru līdz pārvadam tiks saglabātas divas joslas - tuvāk Rīgas Centrālajai dzelzceļa stacijai paredzēta josla privātajam autotransportam, kurpretim sabiedriskais transports pārvietosies pa ielas vidējo joslu tāpat kā līdz šim, abām joslām saplūstot pārvada zonā.

Sabiedriskā transporta pieturas "Centrāltirgus" (virzienā uz centru) atrašanās vieta paliek nemainīga un atradīsies Gogoļa ielas vidū īpaši izveidotā "saliņā".

Gogoļa ielā tiks paredzēta iespēja gājējiem ielu šķērsot ielas līmenī.

Paralēli "BeReRix" būvniecības darbiem tuvākajā laikā arī Rīgas domes stacijas apkārtnes projektu ietvaros plānots sākt darbus Gogoļa ielā, līdz ar to drīzumā šajā zonā gaidāmas nākamās izmaiņas transporta kustībā un pieturvietu novietojumā. "BeReRix" aicina sekot līdzi Rīgas domes sniegtajai informācijai.

Līdz šim pilnsabiedrība "BeReRix" ir demontējusi Gogoļa ielas pārvada austrumu puses dienvidu daļu, izbūvējusi jaunā "Rail Baltica" pārvada austrumu puses balstus, pamatni, kā arī veikusi inženierkomunikāciju pārbūves darbus.

Marta sākumā tiek sākti aktīvi būvniecības darbi pārvada rietumu pusē, kur līdz 2023.gada rudenim plānots pilnībā izbūvēt jaunā "Rail Baltica" pārvada dienvidu daļu. Pēc tam satiksme atkal tiks pārslēgta uz pārvada rietumu pusi jeb Rīgas Centrāltirgus pusi. Būvniecības darbu laikā pilnsabiedrība "BeReRix" nodrošinās informatīvo zīmju izvietošanu.

Projekta īstenošanas rezultātā Gogoļa ielā tiks izbūvēts par 20 metriem platāks dzelzceļa pārvads, kas nākotnē apkalpos gan Latvijas dzelzceļa vilcienus, gan nodrošinās jaunā "Rail Baltica" ātrvilciena kustību.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm.

Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Sākotnēji bija paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, bet iesaistītās puses vairākkārt paudušas, ka tās ir būtiski pieaugušas. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2028. gada līdz 2030. gadam.

Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu