Īsām distancēm elektromobilis, garām – alternatīvi varianti
Svarīgi būtu dot iespēju nozarē atrast vēl citas videi draudzīgas alternatīvas, nevis likt uzsvaru uz elektromobiļiem. Jāmeklē veidi, kā mobilitāte varētu variēt. Piemēram, ja ir nepieciešamība pārvietoties mazos attālumos, tam vajadzētu izmantot velosipēdu vai elektrisko skūteri, kā arī nedrīkst aizmirst par sabiedrisko transportu. Elektromobilis būtu ideāls variants izmantošanai pilsētas vai piepilsētas teritorijās un ar maksimālo pieejamo nobraukšanas attālumu no 300 līdz 500 kilometriem.
Viens no lielākajiem piesārņotājiem pilsētās ir izplūdes gāzes, jo auto skaits centralizējas, tādējādi radot piesārņojumu. Tāpēc viens no risinājumiem būtu nevis aizliegt iekšdedzes dzinēju auto pavisam, bet aizliegt ar tādu iebraukt pilsētās, tur izmantojot tikai elektrisko automobili.
Savukārt elektromobilis nav labākais risinājums, ja transportlīdzeklis nepieciešams gariem un ilgiem braucieniem, tāpēc lielākiem attālumiem būtu jādomā par dabai saudzīgu degvielas alternatīvas attīstību, piemēram, attīstot ūdeņraža degvielas šūnu tehnoloģiju. Mobilitātes nākotnes attīstībā būtiski skatīties arī uz starpnozaru inovācijām, jo, pielāgojot dažādus risinājumus un skatoties, kā uzlabot ikvienu transporta nozares posmu – no transportlīdzekļu ražošanas līdz cilvēku pārvietošanās paradumiem, varam būt droši, ka ejam pareizā virzienā.
Sintētiskās degvielas izmantošana, par ko iestājas Vācijas valdība, būtu videi draudzīgāka, un tās izmantošana varētu kalpot kā alternatīva elektriskajiem transportlīdzekļiem. Turklāt šī degviela padarītu automobiļus ar iekšdedzes dzinējiem par bezizmešu transportlīdzekļiem. Pārmaiņas ir obligātas, lai Eiropas Savienība varētu kļūt par CO2 neitrālu reģionu, tomēr svarīgi būtu apsvērt jebkuru tehnoloģisko iespēju, kuru var izmantot un kurai var pielāgot infrastruktūru, lai virzītos tuvāk klimatneitralitātei.