Tiesa, Vācijas lietoto auto tirgū ir pastāv zināms paradokss – daļa no šiem spēkratiem nemaz nav pārvietojušies pa Vācijas autoceļiem.
Vācijā pārdotais auto var būt importēts no citas valsts
Populārākajās auto sludinājumu vietnēs Vācijā ir publicēti vairāki miljoni spēkratu, kas ir krietni vairāk, nekā citās Eiropas valstīs. Taču daļa sludinājumos publicētās automašīnas var būt ievestas arī no citām valstīm.
Pēc automašīnu vēstures izpētes uzņēmuma "carVertical" datiem, 4,3 % Vācijā tirdzniecībā esošo auto nekad nav lietoti uz Berlīnes, Minhenes vai Hamburgas ceļiem. Pat ne uz "autobāņiem", jo tās ir ievestas no citām valstīm. Populārākās valstis, kurās iepriekš reģistrēti auto, pirms tie ievesti Vācijā – Itālija (16,7 % gadījumu), Francija (12,7 %), ASV (10,6 %), Beļģija (9,1 %) un Rumānija (5,1 %).
Tā vietā, lai iegādātos Vācijas tirgum paredzētu auto, pircēji riskē iegūt automašīnu, kas ir ievesta no citas valsts. Ja pārdevējs slēpj automašīnas izcelsmi, tā var būt visai sliktā tehniskā stāvoklī. Zemas kvalitātes remonts, augsts nobraukums un slēpti bojājumi ir biežākie iemesli, kādēļ pārdevēji slēpj automašīnas pagātni un cenšas to pārdot citviet. Ņemot vērā, ka valstis bieži vien neapmainās ar automobiļu vēstures datiem, starpvalstu krāpniecības gadījumus ir grūtāk konstatēt.