Viss liecina, ka elektroauto tirgus turpinās paplašināties
Elektromašīnu tirgus joprojām paplašinās, un īpaši spēcīga šī tendence ir Rietumeiropā. "Tādās valstīs kā Vācija, Francija un Apvienotā Karaliste jaunās elektromašīnas veido sesto vai pat piekto daļu jauno auto tirgus. Salīdzinot ar iekšdedzes analogiem, elektroauto joprojām ir dārgāki, tāpēc Austrumeiropā, kur maksātspēja ir zemāka, tos redz retāk," skaidro Delfi Auto redaktors Raimonds Zandovskis.
"The Wall Street Journal" dati to apstiprina. Izdevums raksta, ka pērn, salīdzinot ar 2021. gadu, elektroauto pārdošanas apjomi pasaulē pieauga par 68% un sasniedza 7,8 miljonus eksemplāru. Tikai Eiropā vien gandrīz 14 no 100 pērn reģistrētajām jaunajām mašīnām bija pilnībā elektriskas.
Interesanti, ka 2022. gadā palielinājās plaisa starp pilnībā elektriskajiem modeļiem un plug-in hibrīdiem: spraudņa hibrīdu tirdzniecības rādītāji saruka, turpretī pilnībā elektriskie auto veidoja aptuveni 60% visa elektrificēto mašīnu pārdošanas apjoma Eiropā.
Tirgus līderi kļūst vēl populārāki
Starp ražotājiem, kas var lepoties ar labiem realizācijas skaitļiem Eiropā, pirmo vietu ieņem Volkswagen grupa, kurai pieder vairāki elektroauto zīmoli. Otrajā vietā ir Tesla, bet trešajā – "Stellantis" grupa, kas arī zem viena karoga pārstāv vairākus zīmolus. Ceturtajā vietā ierindojas "Hyundai-Kia" grupa, kam salīdzinājumā ar 2021. gadu fiksēts 15% pārdošanas apjoma pieaugums. No pirmā desmitnieka topa šī grupa izcēlās ar vislielāko izaugsmi plug-in hibrīdu tirgus daļā – tās pārdošanas apjomi palielinājās pat par 38 procentiem.