Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Dispečera kļūdas dēļ šorīt atcelti vairāki vilcieni maršrutā Rīga-Jelgava (5)

Papildināts ar satiksmes ministra komentāru
Vilciens Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā.
Vilciens Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā. Foto: Zane Bitere/LETA

Dispečera kļūdas dēļ svētdienas rītā atcelti vairāki vilcieni maršrutā Rīga-Jelgava, liecina AS "Pasažieru vilciens" (PV) sniegtā informācija.

Atcelti tika reisi plkst.7.40 no Rīgas, kā arī plkst.8.37 no Jelgavas. Problēmas bija radušās pirms pieturas punkta "Dalbe".

Kā skaidro PV, "Latvijas dzelzceļa" dispečera kļūdas dēļ vilciens no Rīgas plkst.7.40 tika nosūtīts pa dzelzceļu, kura kontakttīklā nav sprieguma, tāpēc elektrovilciens apstājās pirms pieturas punkta "Dalbe".

Ņemot vērā, ka pieturas punkts "Dalbe" atradās pārsimt metru attālumā no vilciena apstāšanās vietas, pasažieri devās uz to, lai turpinātu ceļu līdz Jelgavai ar nākamo vilcienu. Šis vilciens ieradies ātrāk, nekā būtu bijis iespējams piesūtīt autobusu, uzsver PV.

PV atvainojas pasažieriem par sagādātajām neērtībām.

Satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P) gan uzskata, ka šāda rīcība ir nepieļaujama.

Ministrs skaidro, ka tuvākās stacijas "Dalbe" perons bija netālu un redzams no mašīnista kabīnes, tāpēc mašīnists atļāva vilcienam ripot stacijas virzienā, nevis strauji bremzēja. Vilciens apstājās 200 metrus pirms stacijas, un tika izdarīta izvēle negaidīt uz vietas autobusu, bet instruēt pasažierus doties līdz stacijai kājām. Speciāli norīkots autobuss ierastos pēc pasažieriem vairākas stundas vēlāk nekā jauns vilciens, apgalvo Briškens.

Tomēr viņš uzsver, ka ir bīstami un nepieļaujami pasažieriem likt pārvietoties tādu attālumu pa sliedēm.

Ministrs vērš uzmanību, ka nav izstrādāts pietiekami labs rīcības algoritms, kā rīkoties šādās situācijās. Tas pieredzēts jau pagājušā mēneša vētras laikā. Turklāt cilvēciskas kļūdas ir jānovērš pirms tās notiek - ar papildus mehānismiem reisu vadībai, īpaši remontdarbu laikā. Visbeidzot ārkārtas situācijās uz autobusu nevajadzētu gaidīt stundām ilgi, norāda politiķis.

Viņaprāt, problēmu cēloņi slēpjas ilgstošā investīciju nepietiekamībā dzelzceļa pamatinfrastruktūrā. "Tā vietā, lai investētu modernās kustības vadības sistēmās, elektrotīkla modernizācijā un pasažieru staciju infrastruktūrā, līdzekļi vēsturiski novirzīti tranzītkravu apkalpošanas infrastruktūrā. Tāpat redzam būtiskus trūkumus arī dzelzceļa nozares pārvaldības modelī, tehnoloģijās un krīzes vadībā," tviterī raksta Briškens, aicinot nevainot personīgi LDz un PV darbiiekus.

Ministrs esot nodevis abu uzņēmumu vadībai, ka šādi pasažieru drošības pārkāpumi nedrīkst atkārtoties. "Šeit ir skaidri redzamas problēmas un jau zināmi risinājumi. Mēs nevaram mainīt arhaisku sistēmu acumirklī, bet strādāsim, lai panāktu nozares modernizāciju," sola Briškens, nozares vārdā publiski atvainojoties reisa pasažieriem par neērtībām.

Pasažieru sabiedrisko pārvadājumu kvalitātes uzlabošana ir un paliks viena no Satiksmes ministrijas galvenajām prioritātēm, piebilst ministrs.

Aktuālais šodien
Svarīgākais