"Kia EV9" pieejams ar 76,1 kWh vai pat 99,8 kWh akumulatoru, kas ļauj ar vienu uzlādi nobraukt veselus 668 km. Maksimālā jauda sasniedz 318 kW, un uz priekšu to dzen visu riteņu piedziņa. Pateicoties 800 voltu sistēmai, uzlādes punktā nebūs jāuzkavējas ilgi. Ātrajā stacijā tikai 15 minūtēs lielākā akumulatora rezerves var papildināt tik daudz, lai nobrauktu vēl 250 km.
Fotogrāfs Toms Svilāns, kurš piedalījās "Latvijas Gada auto 2024" testa sesijās, kā pērn atmiņā paliekošākos elektroauto min arī korejiešu modeļus. Pirmais esot "Hyundai Ioniq 6", kas atstājis lielisku kopējo iespaidu, taču tāpat viņš izceļ arī jauno elektrisko "Hyundai Kona".
"Man vēl nav bijusi iespēja ar to izbraukt, bet es ļoti vēlos izmēģināt "Kia EV9". Tas pārsteidz ar virsbūves gabarītiem un ekscentrisko dizainu, tāpēc ar nepacietību gaidu, kad varēšu piesēsties pie stūres un uzzināt, kā tas brauc un, protams, kā tas izskatās fotokameras priekšā," saka Toms Svilāns.
Saskaņā ar ACEA datiem 2023. gadā Eiropas Savienībā visstraujāk elektroauto pārdošana augusi Beļģijā (+148%), Dānijā (+104%) un Portugālē (+102%). Absolūtos skaitļos visvairāk pārdots Vācijā (524 219 jeb +11%), Francijā (298 219 jeb +47%), Nīderlandē (113 981 jeb +56%) un Zviedrijā (112 208 jeb +18,1%).
Raugoties uz šo gadu, Toms Timoško prognozē, ka Latvijā strauju elektroauto pārdošanas lēcienu neredzēsim, taču realizācija turpinās pakāpeniski palielināties.
"Viens no galvenajiem klupšanas akmeņiem ir uzlādes infrastruktūra. Es gan esmu optimists un ticu, ka tuvākajā nākotnē šajā nozarē uzņēmumi investēs čaklāk. Tam savukārt vajadzētu veicināt elektromobiļu pirkšanu. Tāpat gaidām arī modeļus budžeta klasē. Un vēl viens svarīgs punkts – joprojām neatrisināts ir jautājums par valsts atbalstu elektroauto pircējiem. Pagaidām tas pieejams tikai privātpersonām, bet uzņēmēji paliek bešā," saka Toms Timoško.