Noskaties "Mazda MX-30 R-EV" – otra tāda elektromobiļa nav

Foto: Ekrānuzņēmums no video

"Mazda MX-30" ir elektrisks krosovers ar īpatnējām durvīm un inovatīvu dizainu. Sniedzamība nav liela, tāpēc "Mazda" nāca klajā ar jaunu ideju un aprīkoja mašīnu ar sniedzamības pagarinātāju. Tagad MX-30 tērē ne tikai elektrību, bet arī benzīnu, un saucas R-EV.

Nomināli R-EV skaitās lādējamais hibrīds, jo labajā pusē atrodamas uzlādes ligzdas. Taču kreisajā pusē ir otrs vāciņš, kas ir vārti uz 50 litru lielu degvielas tvertni. Iekšdedzes dzinējs atrodas zem motorpārsega, taču nav savienots ar riteņiem. Tehniski tas nozīmē, ka šī automašīna joprojām brauc ar elektrību, bet baterija ir uz pusi mazāka nekā elektriskajam "MX-30" - 17,8 kWh pret 35,5 kWh.

Toties ir neliela degvielas tvertne, kas ļauj veikt līdz pat 600 km. Tā kā baterija ir tikpat liela kā vairumam aktuālo "plug-in" hibrīdu, elektriskā sniedzamība nav liela - ap 85 km. Unikālais "MX-3- R-EV" ir benzīna dzinēja tips – tas ir rotortipa vai t.s. Vankeļa dzinējs.

Atšķirībā no virzuļu tipa dzinējiem rotormotors, ko izgudrotāja vārdā sauc arī par Vankeļa dzinēju, sastāv no vienas vai vairākām rotējošām platēm. Tās rotē uz vienas kloķvārpstas katra savā ovālā korpusā, kura kameras attiecīgi atbild par ieplūdi, izplūdi un sadegšanu. Vienkameras rotordzinēja darba tilpums šeit ir tikai 830 ccm.

Ieslēdzoties tas ir diezgan skaļš, kā jau ģenerators. Hibrīda maksimālais ātrums ir tāds pats kā 100% elektriskajai MX-30 - tikai 140 km/h. R-EV ir par 25 ZS jaudīgāks nekā elektriskā versija - 170 ZS. Taču tas ir arī smagāks, tāpēc paātrinājums ir līdzīgs. Hibrīdu var lādēt arī no ātrās jeb līdzstrāvas uzlādes.

Līdzstrāvas uzlādes jauda ir tikai 36 kW. Maz, bet tā ir lētāk. No "Wallbox" hibrīds ņem tikpat, cik MX-030 elektriskais, - 11 kW. Elektrības patēriņš ir 17 - 22 kWh/100 km, degvielas, ja baterija pilna - ap litru uz 100 km. Kad baterija tukša, patēriņš pamazām sasniedz 7 l/100 km. Hibrīds maksā 38 480 - 44 450 eiro.

Cenas atšķirība no elektriskā "Mazda MX-30" nav liela - ap 1000, turklāt R- EV pienākas valsts atbalsts lādējamiem hibrīdiem 2250 eiro apmērā. CO2 izmeši arī ir niecīgi - tikai 21 g uz km.

Plašāk "TV Autoziņas" sižetā!

Uz augšu