Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Noskaties Vieglai dzīvei pilsētā un ne tikai. Iepazīstamies ar "Honda" motociklu elektrisko sajūgu

Foto: Ekrānuzņēmums no video

"E-Shifter" jeb elektriskais sajūgs ir "Honda" motociklu sezonas jaunums, un pirmais motocikls, kam tāds pieejams, ir "Honda CB650R". Salīdzinot ar 2019. gada modeli, tam ir daudz uzlabojumu, tostarp jauns dizains ar efektīgiem gaisa savācējiem - rezonatoriem abās pusēs. Savukārt elektriskais sajūgs, kas maksā vien 700 eiro, būtiski atvieglo braukšanu ikdienā, lai gan motociklam saglabāts arī tradicionālais sajūga rokturis un trosīte.

Pat pirmo pārnesumu var ieslēgt, neizspiežot sajūgu. Motobraucēji ar pieredzi vaicās - kam tāds vajadzīgs, ja gaitā tāpat var izmantot t.s "quickshifter"? Taču ar to pārnesumu slēgšana bez sajūga izspiešanas pārsvarā pieļaujama tikai ātrumā un pie atbilstošiem apgriezieniem.

Turpretim "Honda E-Shifter" darbojas gludi un vienmēr. Lielākais ieguvums ir drošība, jo "E-Shifter" neļauj motociklu noslāpēt ekstrēmā situācijā. "Honda CB650R" četru cilindru dzinējs attīsta 70 kW jeb 95 ZS jaudu.

Izplūdes trakta dizains veidots pēc 70. gadu "Honda CB400" parauga. Motocikls ir populārs motoskolas absolventu vidū, jo ar līdzīgiem motocikliem notiek apmācība un eksāmens. Attiecīgi tas ir arī vispārdotākais jaunais Honda motocikls Latvijā - 60 vienības 2023. gadā.

Otrs motocikls raidījuma "TV Autoziņas" motoapskatā ir pavisam citāds. "Honda NX500" var saukt par vieglo ceļojumu motociklu vai nelielu enduro. Šis modelis aizstāj pirms desmit gadiem iznākušo "Honda CB500X". Tam ir jauna priekšējā daļa, jaudīgāki LED lukturi un pirmo reizi arī pretizslīdēšanas sistēma.

"Honda NX500" aprīkots ar dual sport tipa riepām, tāpēc nav ierobežots braukšanai tikai pa asfaltu. Par 7450 eiro "NX500" ir laba izvēle gan iesācējam, gan pieredzējušam motobraucējam, kas vairs nevēlas braukt ar lielajiem "Adventure" tipa motocikliem.

Jauda gan būs mazāka nekā tiem - 35 kW, kas padara to piemērotu A2 vadītāja kategorijai. Motociklam ir apgrieztā tipa priekšējā dakša, turklāt tas ir kompakts, ar zemu smaguma centru un pietiekami šaurs, lai ar "NX500" ērti varētu justies arī pilsētā.

Nepalaid garām!
Uz augšu