Pirmie iespaidi: jaunais Volkswagen Tiguan

 
Ingars Tenis


Kopš 2007. gada modeļa Tiguan personā Volkswagen ir pārstāvēts kompakto SUV automobiļu segmentā, kurā izaugsme ir vērojama joprojām un jauni modeļi birst kā no pārpilnības raga. Saprotams, ka šādā situācijā uz vietas sēdēt nedrīkst, ir jāattīstās, lai noturētos virs ūdens, tādēļ šogad tirgotāju salonos nonācis jauns Tiguan.

Saistītie raksti

Faili

Jaunais Tiguan, gluži tāpat kā tā priekšgājējs, pašos pamatos ir iecerēts kā Touareg mazais brālis, un tāds tas arī sanācis ar visām no tā izrietošajām sekām. Pēc skata tas ir līdzīgs, taču gabarīti tam ir mazāki, vietas salonā mazāk, jaudas mazāk, veiktspēja zemāka un cena attiecīgi arī. Vai tas ir slikti? Nebūt ne, jo katram autobraucējam ir savs apvidus un savi ieradumi, kā un kur pārvietoties (protams, to nosaka ne tikai iegribas, bet arī nepieciešamības).

Kas nav mazsvarīgi, šādu autobraucēju, kas devuši priekšroku Tiguan, nevis klases konkurentiem vai lielajam Touareg, ir diezgan daudz - četru gadu laikā kompakto volfsburgieti (auto arī tiek ražots dzimtajās mājās Volfsburgā) izvēlējušies gandrīz 700 000 cilvēku visā pasaulē.

Reklāma

Foto: Ingars, TVNET

Dizains

Lai vai kā, jaunais Tiguan iet svaigākā Toareg pēdās un ārējā dizainā tas ir labi redzams, patiesībā tikpat labi kā citos jaunās paaudzes VW automobiļos, kas aprīkoti ar papildaprīkojuma pozīciju, ko dēvē par biksenona lampām un kurām komplektā nāk līdzi sašķiebta U burta formas LED lampiņas. Tās pēc noklusējuma pilda dienas gaitas lukturu funkcijas, taču faktiski piešķir jaunajiem VW automobiļiem arī savu unikālo seju, ko uz pārējo satiksmes dalībnieku fona var atšķirt jau no liela tāluma. Gluži kā Audi un tā LEDus. Arī aizmugurējo lukturu grafika ir pietuvināta pārējiem jaunajiem Volkswagen, bet visādi citādi Tiguan uzreiz ir atpazīstams kā Tiguan. Pie tam izmēros tas gandrīz nemaz nav mainījies, ja nu vienīgi kļuvis mazliet augstāks.

Kompaktais apvidnieks ir pasaulē vienīgais auto šajā klasē, kam ražotājs piedāvā divas visai atšķirīgas versijas - viena ir Sport & Style (izmēģinātais auto), bet otra - Track & Style. Tie abi ir Tiguan, taču sportiskais modelis ir vairāk piemērots lietošanai uz ceļa un pilsētās, tātad vairāk vai mazāk sakoptā vidē, kur nav jābrauc par 18 grādiem stāvākā slīpumā, bet Track & Style - šim modelim ir citādāks priekšējais bampers, kas ļauj piebraukt un, ja apstākļi ļauj, arī uzbraukt 28 grādu slīpumā. Turklāt atšķirībā no Sport & Style tas vienmēr būs ar 4MOTION pilnpiedziņas sistēmu. Klīrenss gan visiem tiguāniem ir identisks - 20 centimetri, par ko tik sniegotās ziemās, kādas bijušas pēdējos divus gadus pēc kārtas un kāda, visticamāk, būs arī šogad, var tikai priecāties.

Foto: Ingars, TVNET

Lai mazliet vairāk potenciālajam pircējam saputrotu prātu, Volkswagen piedāvā arī Tiguan variācijas Trend & Fun un Track & Field. Pēc būtības tās neatšķiras no augstāk minētajiem Style modeļiem, taču ir vienkāršāk aprīkotas un attiecīgi arī lētākas.

Salonā

Tiguan ir praktisks auto ar zināmu elegances caurstrāvojuma un vienkāršības piegaršu. Interjers ir funkcionāls un saprotams, kā jau vācu izstrādājumam tas pienākas, taču varētu vēlēties labākus apdares materiālus, jo tie, vismaz izmēģinātajā auto par 37 tūkstošiem eiro, šķita neiederamies kopējā ansamblī ar ādas salonu, panorāmas jumtu un lielo, spaidāmo ekrānu priekšējā paneļa vidū.

Patīkami ir tas, ka šī auto rokasgrāmatu var turēt mājās plauktā un tādējādi atbrīvot vietu ne visai lielajā cimdu nodalījumā. Katra slēdža, podziņas un sviriņas nozīme ir skaidra tāpat. Ar ergonomiju viss ir labākajā kārtībā, un ātri vien cilvēks pie stūres sajūtas kā pieredzējis Tiguan lietotājs, kaut arī nobraukti varbūt ir vien daži desmiti kilometru. Arī tālākos ceļojumos Tiguan ir labs sabiedrotais vadītājam, jo piedāvā ērtu sēdekli, pēc vajadzības noregulējamu stūri, paaugstinātu sēdpozīciju, lai varētu redzēt tālāk nekā parastu vieglo auto vadītāji, klimata kontroli un dibena apsildes sistēmu, labu skaņu, vienkāršus, pārdomātus, viegli nolasāmus instrumentus un citas ekstras.

Tālos braucienos bez vadītāja mašīnas salonā bieži vien ir vēl kāds. Ja šis kāds izvēlējies priekšējo sēdekli, tad viņš var baudīt to pašu plašumu un labumus, kādi atvēlēti vadītājam, bet arī aizmugurējā sēdeklī vietas ir pietiekami daudz, lai starp ceļgaliem un priekšējām atzveltnēm paliktu brīva telpa. Piedevām aizmugurējo sēdekli var bīdīt horizontālā plaknē līdz pat 16 centimetrus uz priekšu un atpakaļ, savukārt atzveltnes slīpuma regulējuma diapazons ir 23 grādi. No aizmugurējā sēdekļa pozīcijas un atzveltnes slīpuma ir tieši atkarīgs bagāžnieka tilpums; atkarībā no konfigurācijas tas ir 470 līdz 1510 litrus liels.

Foto: Ingars, TVNET

Tehnika

Attiecībā uz tehniku, tāpat kā uz komforta ekstrām, Tiguan pircējam ir diezgan plašas izvēles iespējas. Klienta piesaistīšanai ražotāja arsenālā ir septiņi dažādi turbo motori - četri benzīnnieki un trīs dīzeļi, priekšpiedziņa vai 4MOTION pilnpiedziņa, un sešu pakāpju manuālā vai DSG divu sajūgu automātiskā pārnesumkārba ar septiņiem pārnesumiem.

Priekšpiedziņu var dabūt tikai kombinācijā ar četriem vājākajiem motoriem (122 un 160 ZS benzīnnieki un dīzeļi ar 110 vai 140 zirgspēkiem), un tie jebkurā gadījumā būs BlueMotion automobiļi ar sešu pakāpju manuālo pārnesumkārbu. Īsāk sakot - ja iecerēts braukt taupīgi un ekonomiski, tad VW šādu iespēju arī piedāvā. Atsevišķas BlueMotion tehnoloģiju pozīcijas varēs pasūtīt arī kombinācijā ar jaudīgākiem motoriem, taču tās nebūs obligātas, tāpat kā DSG pārnesumkārba.

Izmēģinātais auto bija modelis, kurā sakomplektēti visi neobligātie mezgli - 140 zirgspēku 2 litru dīzelis ar DSG pārnesumkārbu, 4MOTION pilnpiedziņu un BlueMotion tehnoloģijām, piemēram, Stop/start sistēmu. Nav zināms, kāds ir šīs iekārtas devums reālajā dzīvē, taču uz papīra izskatās - tā dod 0,3 litru ietaupījumu uz 100 kilometriem. Proti, ja standarta pilnpiedziņas 140 zirgspēku dīzeļtiguāns ar DSG pārnesumkārbu vidēji tērē 6,3 litrus uz 100 kilometriem, tad BlueMotion komplekts patēriņu kombinētā ciklā samazina līdz 6 litriem un tādējādi kompensē DSG izraisīto apetītes pieaugumu. Salīdzinājumam - visekonomiskākie ir BlueMotion priekšpiedziņas dīzeļi ar rokas kārbu - gan 110, gan 140 ZS versijās tie vidēji patērē 5,3 litrus uz 100 kilometriem.

4MOTION automātiskā pilnpiedziņa normālos apstākļos strādā lielākoties uz priekšējiem riteņiem, bet aizmugurējai asij tiek novadīti tikai 10 procenti vilkmes. Ja apstākļi mainās un priekšējie riteņi zaudē saķeri, lietā tiek likts aizmugurējā diferenciālī iebūvēts, elektriski vadāms daudzdisku sajūgs, caur kuru ar mainīgu eļļas spiedienu tiek regulēts aizmugurējiem riteņiem pievadāmās vilkmes īpatsvars. Ekstremālākās situācijās tie var būt gandrīz 100 procenti. Dinamiskas braukšanas cienītājiem papildus tiek piedāvāts arī elektroniskais XDS diferenciālis, kurš līkumos piebremzē iekšējos riteņus, novēršot to izbuksēšanu.

Foto: Volkswagen

Lietošana

Jaunais Tiguan atstāj labāku iespaidu nekā pirms nepilniem četriem gadiem iepazītais pirmās paaudzes modelis. Kaut arī Tiguan ir auto ar augstu klīrensu un augstu virsbūvi, nav nedrošības sajūtas, uz ceļa tas turas nevainojami, virsbūves sasveres ir minimālas. Ar 140 zirgspēku motoru (citu diemžēl nav sanācis pamēģināt) auto ir gan dinamisks, gan ekonomisks, tādēļ ir izveidojies secinājums (varbūt pāragrs) - tiguānam ir jābūt tieši šādā komplektācijā, jo dinamikas netrūkst, apdzīšanas manevrs nav jāplāno kilometru uz priekšu un patēriņš atbilst braukšanas manierei. Ja pilsētā, kur atļauts braukt ar 70 km/h, DSG ieslēdz 7. pārnesumu, tad momentānā patēriņa rādītājs svārstās ap četriem litriem, bet uz šosejas tas ir par apmēram litru lielāks. Vidējo patēriņu gan neizdevās iegūt tādu, kāds rakstīts grāmatās, bet tāds jau arī nebija mērķis un arī “septiņi litri ar kapeikām” nav slikti.

Tiguan modernizācija veikta ne tikai ārējā dizainā un zem motora pārsega, bet arī aprīkojumā. Jaunais Tiguan ir pievienojies tiem Volkswagen automobiļiem, kas prot paši noparkoties, paši pārslēgt gaismas, lai neapžilbinātu pretī vai priekšā braucošos, un arī atgriezt auto savā joslā, ja braucējam sanāk aizsapņoties un bez virzienrādītāja ieslēgšanas šķērsot joslas atdalošo līniju.

Tās visas ir ekstras, kas auto cenu spēj pietuvināt 40 tūkstošiem eiro un pat pārkāpt šo atzīmi, taču lētākais Tiguan ar 1,4 litru 122 zirgspēku turbo motoru, priekšpiedziņu un BlueMotion tehnoloģijām ir pieejams par 20 tūkstošiem eiro.



Apskati arī citus rakstus par šīm tēmām:

Seko mums Facebook lapā

Dzīvoklis
Dzīvoklis, Rīga, 54000 EUR
Māja
Māja, Saulkrasti, 2900 EUR
Dzīvoklis
Dzīvoklis, Rīga, 54700 EUR

Satiksmes informācija

  • Pirms 59 min - Lai risinātu autonovietņu problēmu pilsētā, ir uzsākta autostāvvietu izbūve mikrorajonos https://t.co/ggISb9M18U https://t.co/nZCkvV0qwI
  • Pirms 2 stundām un 29 min - @ZemGun @SveikaTeika Par citu ielu posmu uzklausīsim ieteikumus.
  • Pirms 2 stundām un 30 min - @ZemGun @SveikaTeika Autonovietnes tiek izbūvētas ielās un posmos, kur tas ir tehniski iespējams, ielu sarkano līniju robežās.

Kļūsti par reportieri