VW ievērojami samazinās investīcijas, taču izlaidīs elektrisku Phaeton

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Volkswagen

Vācijas autobūves koncerns «Volkswagen» otrdien paziņoja, ka savu ikgadējo investīciju budžetu galvenajam «Volkswagen» zīmolam samazinās par vienu miljardu eiro, ņemot vērā vērienīgo izmešu skandālu, kas aptvēris autoražotāju.

«Nesen izveidotā «Volkswagen» zīmola valde šodien ārkārtas sanāksmē pieņēmusi vairākus stratēģiskus lēmumus,» norāda uzņēmums.

Zīmola vadītājs Herberts Dīzs nolēmis, ka «investīcijas tiks samazinātas par vienu miljardu eiro gadā un tiks uzlaboti efektivitātes pasākumi».

Tai pašā laikā kompānija ieguldīs darbu un līdzekļus, lai attīstītu jaunas dīzeļdzinēju «attīrīšanas» tehnoloģijas, kā arī

izlaidīs pilnībā elektrisku Phaeton, kurš kalpos kā jaunas elektromobiļu paaudzes flagmanis,

vēsta Automotive News Europe. Bez tā «Volkswagen» plāno turpināt attīstīt plug-in hibrīdmodeļu klāstu, kā arī papildināt elektromobiļu piedāvājumu ar automašīnām, kuras ar uzlādes reizi spēj nobraukt līdz pat 300 kilometriem.

Stiklotā Volkswagen rūpnīca Drēzdenē, kur top Phaeton
Stiklotā Volkswagen rūpnīca Drēzdenē, kur top Phaeton Foto: Volkswagen

Šim nolūkam koncerns izstrādās jaunu elektroauto tehnoloģiskās platformas arhitektūru MEB, un tā tiks izmantota visu grupas zīmolu kompakto elektroauto ražošanā. Viena tipa platformas izmantošana ne tikai pazeminās elektroauto izstrādes izmaksas, bet arī dos iespēju plaši variēt ar automobiļu dizainu, lai tie būtu maksimāli simpātiski potenciālo pircēju acīs. Lai iespēja, ka tā būs, būtu vēl lielāka, elektroauto gaitas rezervi paredzēts pacelt 250 - 500 kilometru līmenī.

Izmaiņas pašos pamatos

Pēc Dīza teiktā kompānija maina pamata produktu un tehnoloģiju stratēģiju, lai kļūtu efektīvāki un izveidotu labu izejas punktu nākotnei. Kurās sfērās plānots veikt investīciju samazinājumu, Dīzs un «Volkswagen» neprecizē, taču pēc vācu «Handelsblatt» informācijas viena metode būs modeļu klāsta dažādības samazināšana.

«Handelsblatt», atsaucoties uz aprēķiniem pašā Volfsburgas kompānijā, lēš, ka

kopumā izmešu skandāls «Volkswagen» izmaksās 40 miljardus eiro.

Lielāko daļu no šīs summas «Volkswagen» nāksies segt pašiem, un cietīs gan mārketinga, gan sponsorēšanas aktivitātes, gan arī darbinieku algas, tomēr daļu apmēram 3 miljardu apmērā «Volkswagen» cer segt, panākot vienošanos ar rezerves daļu piegādātājiem par zemākām cenām.

«Volkswagen» septembra beigās izraisīja globālu skandālu, kad uzņēmums atzina, ka pasaulē līdz pat 11 miljoniem automašīnu aprīkoti ar konkrētu dīzeļdzinēju tipu, kuriem uzstādīta kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūra.

Šī programmatūra ieslēdz izmešu kontroli, kad tā konstatē, ka automašīnai tiek veiktas pārbaudes. Kontrole tiek izslēgta, kad automašīna piedalās satiksmē, tādējādi ļaujot tai radīt palielinātu izmešu apjomu.

Prokuratūras vairākās pasaules valstīs jau sākušas izmeklēšanu pret «Volkswagen», kam ASV vien var tikt piespriests naudassods vairāk nekā 18 miljardu dolāru apmērā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu