RUS
Tavs pārlūks ir novecojis, lūdzu atjauno to..
Sīkdatnes (cookies) mums sniedz iespēju uzlabot jūsu kā lietotāja ērtibas. Turpinot izmantot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. VAIRĀK >

Toyota izlaidīs lieljaudas Yaris

TVNET 1
Foto: Toyota

2017.gada 20.janvārī sāksies jaunā pasaules rallija čempionāta sezona. Gada pirmais posms tradicionāli tiks aizvadīts Montekarlo apkaimē, un tajā pēc ilgāka pārtraukuma pirmo reizi uz starta stāsies Toyota rūpnīcas komandas sagatavoti Yaris WRC automobiļi.

Volkswagen Motorsport pasaules rallija čempionātu aizvadītās sezonas izskaņā negaidīti pameta, bet tās vietā nāks Toyota Gazoo Racing ar Yaris WRC automobiļiem. Tos pilotēs somu rallisti Jari Mati Latvala un Juho Hanninens. Ar nelielu atkāpi var piebilst, ka Latvalas bijušais kolēģis Volkswagen vienībā, četrkārtējais čempions Sebastjans Ožjē, pēc Volkswgen aiziešanas no WRC bez darba nav palicis; nākamajā sezonā francūzis brauks M-Sport Ford komandā ar Fiesta WRC.

Atgriežoties pie Toyota un Yaris WRC, jāatzīmē, ka automobiļa oficiālajā prezentācijā japāņu autoražotājs oficiāli paziņoja, ka mazajam hečbekam būs arī karstasinīga ielas versija ar spēcīgu motoru un atšķirīgu, dinamiskāku ārējo dizainu. Par to gan nekādu detaļu vēl nav, taču skaidrs ir viens - būs alternatīva tādiem auto kā Seat Ibiza Cupra, Volkswagen Polo R vai Ford Fiesta ST.

Par Yaris WRC gan var šo to pateikt. Auto ir tikai 4,09 metrus garš, taču brīvāki gabarītu ievērošanas noteikumi ļāvuši mašīnīti apkabināt ar virsbūves paneļiem, kas ne tikai iespaidīgi izskatās, bet ir arī funkcionāli no aerodinamikas viedokļa. Yaris WRC ir priekšā iebūvēts 1,6 litru turbo motors ar 380 ZS un 435 Nm. Par paātrinājumu ziņu nav, taču maksimālais ātrums ir 201 km/h.

1,19 tonnas smagā Yaris WRC izstrāde turpinās jau vairākus gadus, un tikai tagad tā uzskatāma par pabeigtu. Arī par braucēju sastāvu nekādas informācijas ilgi nebija. Tikai oktobra beigās kļuva zināms, ka iepriekš darbā pieņemtajai ekipāžai Juho Hanninens/Kajs Lindstroms kolēģi būs 31 gadu vecais Latvala ar ilggadējo stūrmani Miku Antilu. Starp citu, Latvala pirmo ralliju aizvadīja 2002.gadā. Kopš tā laika viņš uz starta stājies 169 reizes, izcīnījis 16 uzvaras un 57 reizes kāpis uz goda pjedestāla. Antila līdz šim savukārt aizvadījis jau 180 rallijus.

Volkswagen Sebastjans Ožjē
1 Komentāri