Augulis neatbalsta maksas ceļu ieviešanu Latvijā

Satiksmes ministrs Uldis Augulis
 

Maksas ceļu ieviešana tuvākajā laikā nebūs risinājums papildu finansējuma gūšanai autoceļiem, sacīja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

Viņš norādīja, ka citās valstīs piekoptā prakse, kad autoceļš nereti būvēts par privātiem līdzekļiem, tam priekšā ir barjera un pārvietošanās pa to notiek par maksu, Latvijā tuvākajā laikā noteikti nebūs.

Tāpat nav paredzēts ieviests autoceļu lietošanas nodevu jeb vinjeti vieglajām automašīnām.

Reklāma

Augulis norādīja, ka tā vietā plānots raudzīties uz citiem papildu finansējuma gūšanas risinājumiem, piemēram, iezīmējot konkrētus akcīzes nodokļa par naftas produktiem ieņēmumus vai virzot tālāk Valsts autoceļu fonda atjaunošanu.

Kā ziņots, «KPMG Baltics» vadītājs Edgars Voļskis šodien ikgadējā ceļinieku konferencē sacīja, ka, lai nodrošinātu ilgtspējīgu Latvijas autoceļu tīklu, jāatjauno Valsts autoceļu fonds un jāievieš maksas ceļi.

Uzņēmums izstrādājis pētījumu par iespējamajiem finansējuma avotiem, lai turpmāk uzturētu valsts autoceļu tīklu.

Voļskis uzsvēra, ka sākotnēji jāizveido stabils valsts autoceļu tīkla finansēšanas avots valsts budžeta ietvaros, ko varētu panākt, atjaunojot Valsts autoceļu fondu un ieviešot maksas ceļus.

«KPMG Baltics» vadītājs skaidroja, ka jādomā par akcīzes nodokļa naftas produktiem palielināšanu un skaidri jāiezīmē šis finansējums Valsts autoceļu fondā. Piemēram, par 10% palielinot akcīzes nodokli, papildu ieņēmumi būtu 47 miljoni eiro.

Pēc viņa teiktā, svarīgākais, paaugstinot akcīzes nodokli, ir nodrošināt procesa caurspīdīgumu, lai autovadītājiem, kuri maksās paaugstināto nodokli, nebūtu šaubas par samaksātā nodokļa izlietojumu.

Savukārt maksas ceļi ir vispārpieņemts risinājums citās valstīs, bet sagaidāma pretestība no Latvijas sabiedrības. Patlaban Latvijā šāds mehānisms attiecas uz kravas automašīnām, kas maksā autoceļu lietošanas nodevu jeb vinjeti, no kuras pērn gūti 18 miljoni eiro, bet šogad paredzēti 27,8 miljoni eiro.

Voļskis uzsvēra, ka pieprasījums pēc kvalitatīviem autoceļiem Latvijā nemazināsies, tāpēc par maksas ceļiem ir jādomā un arī šiem ieņēmumiem jātiek novirzītiem ceļiem.

«KPMG Baltics» vadītājs pauda, ka tad, kad būs izveidots stabils un ilgtspējīgs finansējuma avots autoceļiem valsts budžeta ietvaros, varēs sākt domāt par vēl papildu alternatīviem finansējuma avotiem, kas varētu būt aizņēmumi no valsts, aizņemšanās no starptautiskajām institūcijām, obligāciju emisija vai pensiju fondu līdzekļu ieguldīšana ceļos.

Voļskis norādīja, ka aizņemšanās investīcijām ceļos būtu ilgtermiņa ieguldījums un šie līdzekļi pēc tam tāpat atgrieztos sabiedrībā.

Kā ziņots, šodien Jūrmalā notiek ikgadējā ceļinieku konference, kuras tēma ir Latvijas ceļi nākamajos 100 gados.

Saistītie raksti
VP: Maksimālais braukšanas ātrums netiek celts ceļu stāvokļa dēļ

VP: Maksimālais braukšanas ātrums netiek celts ceļu stāvokļa dēļ

Lange: ceļu stāvokļa dēļ autovadītāji ik gadu zaudē vairāk nekā miljardu eiro

Lange: ceļu stāvokļa dēļ autovadītāji ik gadu zaudē vairāk nekā miljardu eiro

«KPMG Baltics» iesaka atjaunot Valsts autoceļu fondu un ieviest maksas ceļus

«KPMG Baltics» iesaka atjaunot Valsts autoceļu fondu un ieviest maksas ceļus


Apskati arī citus rakstus par šīm tēmām:

Seko mums Facebook lapā

Māja
Māja, Jūrmala, 192000 EUR
Dzīvoklis
Dzīvoklis, Rīga, 30000 EUR
Dzīvoklis
Dzīvoklis, Rīga, 52500 EUR

Satiksmes informācija

  • 2017. g. 23. maijā 18:25 - @mxblack 4 joslas neizbūvēja, jo tālāk ir tilts un ceļa turpinājums ar 2 joslām.
  • 2017. g. 23. maijā 17:39 - @didzisdadzis Ja tiek veikta ielas pārbūve, projektā ir jāparedz ietves.
  • 2017. g. 23. maijā 17:02 - @Kaspars_Zn @MartinsLapsa To neparedz Būvniecības likums.

Kļūsti par reportieri