Ingolštates zīmols kāju premium apvidnieku segmentā spēra uzreiz ar vērienu – lielizmēra Q7. Kopš tā brīža ir pagājuši gandrīz deviņi gadi un beidzot ir pienācis laiks veikt paaudžu nomaiņu.
Audi izvedis pastaigā topošo Q7 (17)
Nākamās paaudzes
Q7 pasaules pirmizrādi piedzīvos šā gada septembrī Parīzes auto šovā
un pārdošanā nonāks nākamā gada sākumā. Tad arī būs pilnīgi skaidrs, kā automobilis izskatīsies un ar ko priecēs savu saimnieku. Bet līdz tam būs jāiztiek ar neoficiālas informācijas krikšiem un maskētu Q7 prototipu attēliem. Pirmie no tiem nupat ir nonākuši vairāku ārvalstu mediju digitālajās slejās.
Vācu auto motor und sport vēsta, ka pirmais prototips nupat ir manīts brīvā dabā un, lai arī tā virsbūve ir rūpīgi nomaskēta, šādas tādas dizaina nianses jau var saskatīt.
Piemēram, paaudžu maiņas rezultātā Q7 saņems šaurākus un citiem Audi modeļiem pieskaņotus priekšējos lukturus un izteiksmīgāku radiatora režģi. Bampers ar pamatīga izmēra gaisa ieplūdes atverēm abpus radiatora režģim priekšpusei piešķirs cienījama, nedaudz agresīva spēkrata izskatu.
Šauri lukturi būs arī aizmugurē, savukārt profila skatā auto motor und sport norāda uz paaugstinātu logu līniju.
Pēc prototipa spriežot, Q7 aizmugurējais sānu logs aizvien būs nolaidens, taču izmērā mazāks, līdz ar ko aizmugurējais jumta balsts iegūst masīvāku apveidu. Galvenais ieguvums – Q7 tādējādi neizskatās vairs tik garš un kļūst vizuāli dinamiskāks.
Paredzams, ka Audi būtiski izvērsīs oglekļa šķiedras un alumīnija lietojumu, līdz ar ko
Q7 varētu nomest pat līdz 300 kilogramiem liekā svara
līdz apmēram 2 tonnām.
Tehnikas ziņā Q7 neko revolucionāru nesola, jo jaunākās inovācijas Audi jau ir prezentējuši un ieviesuši līdz ar jauno A8. Tādējādi arī Q7 saņems matricu LED priekšējos lukturus un jaunākās drošības, atbalsta, komforta sistēmas.
Arī motorizācijas opciju jomā nekā diži jauna nebūs. Top modelis tiks apgādāts ar 435 zirgspēku 4 litru V8 turbomotoru. Hierarhijas trepītē zem tā atradīsies 3 litru V6 TSI dzinējs ar 310 ZS. Dīzeļdzinēju saimi pārstāvēs 258 un 385 zirgspēku TDI motori ar attiecīgi 3 un 4,2 litru tilpumu. Tāpat paredzams, ka Audi izlaidīs arī Q7 plug-in hibrīdu, lai pazeminātu modeļu saimes vidējo CO2 izmešu apjomu.
Tāpat gaidāms, ka
no Q7 tiks atvasināts sportiskāka izskata Q8
, kam jo īpaši vajadzētu uzrunāt krievus un ķīniešus, kā arī vēl lielāka izmēra Q9.