Igaunija CO2 emisijas iemaina pret 507 elektroauto (323)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ingars, TVNET

Japāņu autoražotājs Mitsubishi, kurš kā viens no pirmajiem ir sācis elektroauto ražošanu masveidā, ir panācis vienošanos ar Igaunijas valdību par veselu 507 i-MiEV automobiļu piegādi tā dēvētās Zaļo investīciju shēmas ietvaros.

507 i-MiEV vienības - tas ir lielākais elektroautomobiļa pasūtījums pasaulē,

un Igaunijas valdība to īsteno nolūkā veicināt zaļo domāšanu un samazināt CO2 izmešu apjomu. Turklāt to palīdzēs panākt ne tikai i-MiEV, kas pārvietojas bez jebkādiem kaitīgiem izmešiem; apmaiņā pret automobiļiem Mitsubishi Corporation saņems no Igaunijas emisiju kvotas 10 miljonu tonnu apmērā atbilstoši Kioto protokola ietveros atrunātajiem emisiju tirdzniecības nosacījumiem.

Elektromobiļus Igaunijā plānots lietot ikdienas vajadzībām, piemēram, nodot sociālo darbinieku vai pašvaldību pārstāvju rīcībā, lai tie pilsētas satiksmē pārvietotos videi maksimāli draudzīgā manierē. Elektromobiļus varēs iegādāties arī privātpersonas. Visus auto Mitsubishi plāno piegādāt līdz šā gada decembrim, turklāt, kas būtiski, līdz 2013. gadam japāņu koncerns sola izbūvēt arī 250 elektroauto uzlādes vietas lielākajās pilsētās un noslogotāko šoseju malās.

507 i-MiEV Igaunijā būs tikai sākums, jo kaimiņvalstī plānots iedzīvotājus radināt pie elektriskā transporta lietošanas arī ārpus urbanizētās vides un personīgā transporta elektrifikāciju pārvērst par valsts mēroga pasākumu, kura mērķis ir panākt, lai atjaunojamās enerģijas daļa transporta sektorā tuvākajos dažos gados palielinās līdz 10%.

Kas ir i-MiEV

i-MiEV ir Mitsubishi korporācijas pirmais masveidā ražotais elektroauto, kura piedziņai kalpo tikai 64 zirgspēku elektromotors. Tam enerģiju savukārt piegādā grīdā iebūvēts lādējamu akumulatoru bloks, kuru resursu atjaunošanai var izmantot kaut parastāko 220 voltu sprieguma rozeti.

Autoram ir bijusi izdevība i-MiEV izmēģināt reālos apstākļos Rīgas ielās, un jāsaka, ka tas ir gana praktisks auto ar visnotaļ labām gaitas īpašībām un dinamiku, tādu, kas pilnībā apmierinās vairumu pilsētnieku. Par šā elektroauto būtiskāko trūkumu uzskata 16 kWh akumulatoru ietilpību, kas ļauj starp uzlādes reizēm veikt salīdzinoši nelielu attālumu - 150 kilometrus. Taču patiesībā šajā gadījumā darbības rādiuss ir visai relatīva mērvienība - ja jāmēro ceļa gabali starp Latvijas pilsētām, tad 140 kilometri būs maz, taču, ja auto savas dienas aizvada pilsētā, tad vairums braucēju ar to nenobrauks pat pusi no minētā attāluma.

Kas vēl būtiski - lietot elektroauto mūsdienās sanāk krietni lētāk, proti, ja brauciens ar auto, kurš uz 100 kilometriem vidēji patērē 5 litrus dīzeļdegvielas, izmaksā 4,50 latus, tad elektroauto tādu pašu attālumu var veikt par 88 santīmiem. Aprēķins veikts, par pamatu ņemot pašreizējos elektroenerģijas tarifus mājsaimniecībām, kas ir 0,0825 Ls/kWh.

Komentāri (323)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu