Jāņi ir apzinīgāki autoīpašnieki nekā Līgas, liecina statistika

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Ar Līgām piederošiem automobiļiem pērn izraisīts proporcionāli vairāk ceļu satiksmes negadījumu nekā ar Jāņiem piederošiem spēkratiem, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) apkopotie dati par autoīpašniekiem ar vārdiem Jānis un Līga.

Iepriekšējo gadu tendences gan esot liecinājušas, ka Jāņi ir neapzinīgāki autoīpašnieki par Līgām, bet pērn situācija mainījusies.

Kā informēja LTAB sabiedrisko attiecību konsultants Gints Lazdiņš, saskaņā ar LTAB datiem, 2014.gadā ar transportlīdzekļiem, kuru īpašnieki ir Jāņi, kopumā izraisītas 809 avārijas, bet ar Līgām piederošiem transportlīdzekļiem - 104 avārijas.

«Ja vērtējam šos datus kontekstā ar kopējo Latvijā uz Jāņiem un Līgām reģistrēto transportlīdzekļu skaitu, tad varam secināt, ka pērn transportlīdzekļi, kuru īpašnieki ir Jāņi, proporcionāli pret transportlīdzekļiem, kuru īpašnieces ir Līgas, izraisījuši par 0,8% mazāk ceļu satiksmes negadījumu,» stāsta LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics, piebilstot, ka, pēc birojam pieejamiem datiem, Latvijā ir reģistrēti 50 230 transportlīdzekļi, kuru īpašnieki ir Jāņi, un 4245 transportlīdzekļi, kas pieder Līgām.

«Šī statistika apgāž vairāku pēdējo gadu tendenci, kas liecināja, ka tieši Jāņi ir neapzinīgāki autoīpašnieki. Tiesa, transportlīdzekļi, kuru īpašnieki ir Jāņi, joprojām vēsturiski izraisījuši CSNg ar nopietnākām sekām. Tā Latvijas vēsturē lielākā atlīdzība ar Jānim piederošu automašīnu par 2008.gadā izraisītu negadījumu ir 107 637,34 eiro, bet Līgas - 25 542,63 eiro par 2011.gadā izraisītu negadījumu,» stāsta Stengrevics.

Savukārt lielākā novērtētā zaudējumu summa par transportlīdzekļa bez OCTA nodarītajiem zaudējumiem, kuru īpašnieks reģistrēts Jānis, ir 24 434,72 eiro. Negadījums noticis 2008.gadā un atlīdzība izmaksāta no Garantijas fonda. Savukārt izmaksu ziņā lielākais notikušais ceļu satiksmes negadījums, kad nav bijusi spēkā esoša OCTA, un kuru izraisījis uz Līgas vārda reģistrēta transportlīdzekļa vadītājs, noticis 2010.gadā - kopējā atlīdzības summa no Garantijas fonda veido 16 728 eiro, informē Stengrevics.

«Interesanti, ka autoīpašnieki Jāņi šobrīd arī proporcionāli vairāk nekā Līgas, reģistrēti augstākajā bonus-malus klasē,» informē Stengrevics. Viņš piebilst, ka pirmajā jeb viszemākajā bonus-malus klasē, patlaban reģistrēta viena Līga un četri Jāņi.

LTAB atgādina, ka izraisīto negadījumu skaits ir viens no galvenajiem komponentiem, kas ietekmē transportlīdzekļa īpašnieka bonus-malus klasi. Turklāt arī gadījumos, ja ceļu satiksmes negadījumu izraisīs šoferis, kurš nav auto īpašnieks, cietīs īpašnieka bonus-malus klase. «Ļoti bieži autovadītāji uzskata, ka ceļu satiksmes negadījums nenesīs nekādas būtiskas sekas, ja neskaita summu, kura būs jāiegulda spēkrata remontā. Tomēr tas ir maldīgs priekšstats, jo tikai viens ceļu satiksmes negadījums autoīpašniekam var sabojāt tā apdrošināšanas vēsturi uz 11 gadiem,» skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu