Tūkstošiem strādnieku Indijā vergo, izgatavojot auto detaļas par trīs dolāriem dienā

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Tūkstošiem nabadzīgu strādnieku vergo garas stundas, izgatavojot auto detaļas vien par trīs dolāriem dienā lielu atlīdzību. Darbs bieži norit ar bīstamiem materiāliem bez jebkādas apmācības vai drošības pasākumiem, raksta «Reuters».

Indijas lēto automašīnu industrija pēdējos gados piedzīvojusi pamatīgu uzplaukumu, taču lētais galaprodukts nozīmē arī to, ka parastie strādnieki nopelna ļoti mazu atlīdzību. Vidēji tā svārstās ap trīs ASV dolāriem dienā.

Tiek lēsts, ka Indijā bīstamajā auto ražošanas industrijā iesaistīts tūkstošiem trūcīgu strādnieku, kuri bīstamos apstākļos spiesti strādāt pat 12 stundas dienā.

Tādi auto ražotāji kā «Maruti Suzuki» un «Hyundai Motor» Indijā piedzīvojuši milzīgu izaugsmi, un tiek prognozēts, ka šī valsts līdz 2020. gadam varētu kļūt par trešo lielāko auto tirgu pasaulē. Indijā pie jauna auto tuvākajos gados varētu tikt miljoniem iedzīvotāju. Liela daļa auto iegādei nav gatavi tērēt lielu naudu, un ražotāji tam gatavi piemēroties - piemēram, jauns «Tata Motors Nano» miniauto maksā vien ap 3000 ASV dolāru.

Biežajos nelaimes gadījumos auto detaļu ražošanas vietās nereti vainojama nepietiekama apmācība. Lielākie uzņēmumi apgalvo, ka darbinieki vienmēr tiek atbilstoši instruēti, taču problēma esot īstermiņa darbinieki. Turklāt dažādu detaļu izgatavošana nereti tiek pastarpināti uzticēta mazākām vietējām kompānijām, kas darba drošības noteikumus ievēro visai nosacīti.

Nevalstisko organizāciju apkopotie dati liecina, ka ik gadu Indijā nopietnus ievainojumus darba vietā gūst vismaz 1000 strādnieki, liela daļa no kuriem pat vēl nav sasnieguši 23 gadu vecumu.

Kādos apstākļos strādā auto detaļu izgatavotāji Indijā, skatieties pievienotajā video.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu