Polija satraukta par ārvalstu ietekmi uz medijiem

Ilustratīvs attēls.
 

Polijas amatpersonas pirmdien paudušas satraukumu par ārvalstu ietekmi uz valsts medijiem, piesaucot koncerna «Ringier Axel Springer Media AG» vadītāja Marka Dekāna vēstuli tam piederošo izdevumu žurnālistiem ar norādījumiem, kā vajadzētu atspoguļot Varšavas attiecības ar Eiropas Savienību (ES).

Vēstulē, kuru citē poļu mediji, vācu-šveiciešu mediju koncerna vadītājs Dekāns kritizējis Polijas nostāju nesenās Eiropadomes prezidenta Donalda Tuska pārvēlēšanas jautājumā, norādot, ka tā iedragājusi valsts reputāciju un bijusi valdošās konservatīvās partijas «Likums un taisnīgums» līdera Leha Kačiņska sakāve.

«Primitīvas ideoloģijas zaudēja vērtībām un veselajam saprātam,» teikts vēstulē.

Reklāma

Dekāns paudis atbalstu tā dēvētajai vairāku ātrumu Eiropai, pret ko, tāpat kā citas Austrumeiropas valstis, iebildusi Polijas valdība.

Viņš aicinājis žurnālistus atcerēties, ka «mūsu lasītāji un lietotāji sastāv no nospiedošā vairākuma, kas atbalsta Polijas dalību ES,» un mudinājis sniegt tiem padomus, ko darīt, lai Polija pievienotos Eiropas «ātrajai plūsmai», nevis nonāktu «autostāvvietā».

Cita starpā «Ringier Axel Springer Media AG» ir poļu tabloīda «Fakt», ziņu žurnāla «Newsweek Polska» un ziņu vietnes «Onet.pl» īpašnieks.

Polijas prezidenta Andžeja Dudas padomnieks Andžejs Dera norādīja, ka šādi vēstījumi esot «nepieņemami».

Mediji, kuriem, sacīsim, ir nepoļu kapitāls, saņem instrukcijas, kurās tiem norādīts, kā reaģēt uz to, kas notiek Polijā," uzsvēra Dera. "Man tas ir nepieņemami."

Savukārt Ārlietu ministrija paziņojusi, ka šādi vēstījumi rada draudus poļu mediju neatkarībai, piebilstot, ka šis jautājums tiks pārrunāts starpvalstu sarunās.

Tikmēr vicepremjers Pjotrs Glinskis pavētījis, ka tiek gatavots jauns likums, kas ierobežos ārvalstu uzņēmumu īpašumtiesības uz poļu medijiem.

«Vairāk nekā 20 gadus ilgās nesaprātīgās politikas laikā Polijā pieļauta situācija, kurā mediju tirgu pārāk lielā mērā pārņēmusi viena kapitāla grupa,» radiostacijai RMF FM atzina Glinskis.

Saskaņā ar valdības datiem līdz pat 90% reģionālo un vietējo laikrakstu pieder vācu uzņēmumiem.

Saistītie raksti
Polijas prezidenta pārstāvis: Tusks ir «Eiropas elites kandidāts»

Polijas prezidenta pārstāvis: Tusks ir «Eiropas elites kandidāts»

Polija no darba atlaidīs diplomātus, kas ārlietās strādājuši komunistu laikos

Polija no darba atlaidīs diplomātus, kas ārlietās strādājuši komunistu laikos

Polijā juristam piespriests četru gadu cietumsods par spiegošanu Krievijas labā

Polijā juristam piespriests četru gadu cietumsods par spiegošanu Krievijas labā



Apskati arī citus rakstus par šīm tēmām:

Seko mums Facebook lapā

Dzīvoklis
Dzīvoklis, Rīga, 1100 EUR
Māja
Māja, Langstiņi, 169000 EUR
Dzīvoklis
Dzīvoklis, Rīga, 68800 EUR