Rollstein on the Beach (13)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Rīgas Austrumu slimnīcas budžetā sabiedriskajām attiecībām paredzētos 49 000 latu reklāmista Kaspara Rolšteina nodibinātā Sabiedrība par vārda brīvību iztērējusi Tautas partijas (TP) premjeru un ministrus slavinošu klipu filmēšanai un izrādīšanai. Rolšteins teic, ka tā ir sabiedriskas organizācijas iniciatīva, lai stimulētu pozitīvu domu, nevis politiska reklāma.

Zinot Rolšteina ciešo saikni ar TP un līdzšinējo darbību, viņa taisnošanās šķiet vairāk nekā muļķīga. Šonedēļ Saeima iztaujās premjeru un Veselības ministrijas pārstāvjus, lai noskaidrotu, vai Sabiedrība par vārda brīvību nav veikusi TP slēptu priekšvēlēšanu kampaņu.

Rolšteins pirms gandrīz trim gadiem portālā politika.lv publicētajā rakstā Lēnā Eiropa pauda: "Izdzīvo stiprākais. Tas, kas spēj vairoties, izplesties, atkārtot un kopēt sevi vairāk nekā konkurents. Izdzīvo vienīgi tās idejas, kas spēj iekarot visvairāk prātu, nevis skaistākās vai patiesākās." Šie viedie vārdi no viņa mutes savulaik izskanējuši gluži vai par paša nule kā radītajiem TP slavinošajiem klipiem. Nav ne skaisti, ne patiesi, bet spēj vairoties un iekarot prātus.

Saeimas Korupcijas, kontrabandas un organizētās noziedzības novēršanas un apkarošanas uzraudzības komisijas vadītājas Lindas Mūrnieces (JL) pārmetumi, ka klipi nav bijuši smuki un patiesi, to veidotājus ir pamatīgi saniknojuši, un viņi gatavojas Mūrnieci sūdzēt tiesā par "neslavas celšanu". Veselības ministra padomnieks sabiedrisko attiecību jautājumos Normunds Beļskis pat izteicis nesapratni par deputātes domugājienu: "Kā cilvēki var aizdomāties līdz tādām "marsiskām" un kosmiskām lietām?" Jāteic, arī pašam Rolšteinam var pārmest aizraušanos ar kosmiskām paradigmām. Pirms Latvijas iestāšanās Eiropas Savienībā Rolšteins ieteica Veco kontinentu reklamēt ekstremālos veidos:

"Vai Mēness nav laba vieta, kur uzlikt lēnu Eiropas moving logo? Vai vēl intriģējošāk — varbūt veikt Eiropas brendingu ģenētiskā koda programmēšanas līmenī, "informācijas" pārejai no ķermeņa uz ķermeni izmantojot spermu un olšūnas vai, ja vīrusa formā, iesnas un asiņu pilieniņus?"

Savu debiju valsts reklāmas tirgū Rolšteins sāka pagājušā gadsimta 90. gadu beigās tieši ar TP reklamēšanu un tēla pucēšanu. 1998. gadā viņš bija TP vēlēšanu kampaņas radošais direktors un Doma laukumā rīkoja TP tautas sapulci. Jāteic, arī šis pasākums neiztika bez kosmisko jeb augstāko spēku piesaukšanas, ko vēlāk aprobēja arī citas jaundibinātās "lielās" partijas, savus saietus iesākot vai noslēdzot Dieva tempļos. Pēc saieta TP bosi un fani devās uz luterāņu arhibīskapa katedrāli klausīties garīgās mūzikas koncertu. Drīz vien pēc partijas lielsapulces Rolšteins kļuva par TP biedra, finanšu ministra Edmunda Krastiņa palīgu sabiedrisko attiecību jautājumos.

Jaunais gadsimts Rolšteinam jau iesākās kā veiksmīga biznesa periods. Vispirms viņš dibināja un vadīja reklāmas aģentūru Kreatīvā laboratorija, bet pēc tam — Radošā laboratorija. Viens no Rolšteina biznesa partneriem bija TP premjera padomnieks Jurģis Liepnieks. Starp citu, savulaik Liepnieks nodibināja sabiedrisko attiecību firmu Liepnieks un Beļskis, kuras viens no partneriem Beļskis tagad nostājies Rolšteina aizstāvju avangardā.

Jau iepriekš Rolšteina vadītās reklāmas aģentūras ar TP pamatīgi "iebrauca auzās". 2002. gadā Kreatīvā laboratorija galvaspilsētā izvietoja stendus ar Laikmetīgās mākslas centra (LMC) projekta Pilsēta. Stāsti par Rīgu fotogrāfijām. Projektu finansēja Kultūrkapitāla fonds, Zviedrijas vēstniecība, Britu padome un citas institūcijas, kuras nebija saistītas ar TP. Kad fotostendi parādījās, gan mākslinieki, gan pilsētnieki ar šausmām konstatēja, ka bez mākslas uz tiem vēl redzams TP logo. Fotogrāfiju autore Inta Ruka presei teica, ka ar tik rupju un neētisku rīcību viņai bijis jāsaskaras pirmoreiz. Rolšteins taisnojās, ka partijas logo uz stendiem parādījies tāpēc, ka TP apmaksājusi drukas darbus. Tomēr inteliģenci tas neapmierināja, un LMC pieprasīja TP reklamējošos stendus novākt.

Nu atkal Rolšteina nodibinājumam nākas taisnoties un izskaidroties ar Kontrabandas novēršanas un apkarošanas biroju, kas pārpauda divdomīgo klipu rašanās un finansēšanas avotus.

Ar nepolitiskiem pasūtījumiem Rolšteinam gan nav bijušas nepatikšanas. Latvijas Reklāmas asociācijas prezidents Andris Blaka Nedēļai teica, ka Rolšteins ir viens no pazīstamākajiem valsts reklāmas speciālistiem un līdz šim strādājis un reklamējis tādus zināmus brendus kā Lattelekom, Cido, Diena, LNT un Aldaris.

Komentāri (13)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu